"מאות חולים חרדים ניצלו": שרקי בהצצה נדירה למרתף הקורונה של מאה שערים

בעוד מאות חולי קורונה מתו בתי החולים, חלקם בשל הזנחה או זיהום, במרתף אחד בשכונת מאה שערים בירושלים הוקם חמ"ל המאבק החרדי החשאי בקורונה. מאות החלימו, 10 הועברו לבתי חולים, 2 נפטרו. צפו בכתבה

בעוד מאות חולי קורונה מתו בתי החולים, חלקם בשל הזנחה או זיהום, במרתף אחד בשכונת מאה שערים בירושלים הוקם חמ"ל המאבק החרדי החשאי בקורונה.

בכתבה שפרסם יאיר שרקי חדשות 12 הוא הביא תיעוד מתוככי מאה שערים, שם בתוך המרתף מחזיקים כ-220 מכונות חמצן שנמצאות בשימוש בקרב חולים ברחבי הארץ ועשרות מכונות סטורציה שבעזרתן הם מודדים את אחוזי החמצן בדם לחולים.

המערך מתחזק בין היתר – תרופות, ביקורי רופאים וכל מה שמאפשר להחזיק מאות חולים קשים בביתם.

אחד המתנדבים בארגון סיפר לחדשות 12 כי ברשותם רשימה של כ-170 חולי קורונה קשים שנעזרים במכשירי חמצן וסטורציה וכי -500 חולים בבית שמש, בני ברק, אשדוד, מודיעין ואלעד נעזרים בהם. ההחלטה מתי לפנות לבית החולים נתונה לרופאים המשתפים עמם פעולה. "הם מחליטים מתי הגבול שאי אפשר עוד לקחת אחריות", שיתף אחד המתנדבים.

. "אם רוצים להמשיך לחיות צריך להגיע לארגון, לא לבית חולים", אומרים בני המשפחה. "הוא מבוגר ולא ישימו לב אליו. בית חולים זה פחד גבהים, אין להם כוח אדם מספיק".

ד"ר רווי, אחד הרופאים שמלווים את המערך לא הסכים להיחשף והעדיף להתראיין רק כשהמסכה על פניו. הוא הולך על התפר הדק בין המערך החתרני הנזקק לשירותיו לבין הממסד הרפואי ממנו הוא מגיע. "אני לא נכנס לצד המשפטי", אמר. "אני לא שוטר, אני כרופא מטפל בבן-אדם. אני ממליץ להם לפעול בהתאם להוראות. המטרה שלנו זה לא לעזור לאנשים לעקוף את החוק. המטרה שלנו היא לעזור למערכת להוריד ממנה עומס. אין פה עניין של מדינה בתוך מדינה אין פה עניין של מערכת נפרדת".

"אני רואה את המציאות", שיתף אחד המתנדבים. "מחלימים וכמעט אין פה מתים, אז שיגידו מה שהם רוצים, אני רואה הצלת חיים. אם עושים את זה בכל הארץ, לא יקרסו בתי חולים וזה יהיה יותר יעיל ומקצוע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *