מאזין של קול ברמה פיצח את החידה המתגלגלת

יוסף מאיזור הדרום, הצליח היום לפענח את החידה המתגלגלת שרצה בתכנית חידודון מזה כחודשיים, וזכה בפרס של תווי קניה ברשת רמי לוי בסך של 10,000 ₪.

במשך כחודשיים, ניסו מאזינים רבים לעלות ולפתור את החידה. החידה התחילה בסכום נמוך ואט אט עלתה. לפני כשבוע התחלנו להוריד מסך החידה לכיוון מטה ולאחר שהגענו למאות בודדים של שקלים, החליט שר השמחה עמי מימון לשוב ולהעלותה בחזרה עד 10,000 ₪.

החידה: איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו הדבר באותו הזמן באותה כמות לאותו צורך ומאותו סוג. אחד יקיים מצווה מדאורייתא והשני יעבור על איסור מהתורה?

התשובה: שניים שגנבו חתיכת מצה קטנה שאין בה שווה פרוטה, לצורך אכילת מצה בליל הסדר. רק ההבדל ביניהם הוא, שלראשון יש שיעור כזית מצה לקיום המצווה. ואם כן, החתיכה שגנב, אמנם היא חצי שיעור, אבל חצי שיעור אסור מהתורה, ולכן עבר איסור תורה של גניבה. אבל השני שיש לו כזית חסר קצת, וכאשר גנב את החתיכה נשלם לו שיעור לכזית, פסק הרב יצחק אלחנן ספקטור בספרו באר יצחק, שאם בכדי לקיים מצוה בשיעור שלם אתה צריך לעבור על עבירה של חצי שיעור, דוחה המצווה את העבירה. ולפי זה, כיוון שהחתיכה שגנב, פחותה משווה פרוטה ודינה כחצי שיעור, נדחה איסור זה בכדי לקיים מצוה מן התורה של אכילת מצה.

שר השמחה עמי מימון בתגובה לפיתרון החידה: אני בהתרגשות גדולה. ב"ה שאני זוכה כל יום לשמח את עם ישראל, ובעז"ה נעשה ונצליח, ונמשיך להוביל את התכנית הפופולארית ביותר במגזר החרדי, ברדיו החרדי הגדול בעולם בכדי לשמח את עם ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *