מאתגר את נתניהו: ח"כ גדעון סער הניח הצעת חוק לפסקת ההתגברות

הח"כ שהתמודד מול נתניהו בפריימריז, יחד עם שורה של חברי כנסת מהליכוד הגישו הצעה לעקוף את החלטות בג"צ בנוגע לחוקים כלפי מסתננים

למרות ההחלטה בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן, בו נכתב שלא יחוקק חוק פסקת ההתגברות, המפקיע מידיו של בג"צ לקבל החלטות בעניינים קונקרטים, ח"כ גדעון סער הגיש הבוקר את הצעת החוק לפסקת ההתגברות. אל סער הצטרפו חברי הכנסת מאי גולן ויואב קיש גם הם ממפלגת הליכוד.

בהסבר להצעת החוק, הביאו החכי"ם דוגמא מהחוקים שחוקקו על מנת למנוע הסתננות ונפסלו על ידי בג"צ, "כחלק מניסיון המדינה למצוא פתרון לבעיית ההסתננות הבלתי חוקית מאפריקה לישראל, חוקקה הכנסת בשנים האחרונות מספר תיקונים לחוק למניעת הסתננות, אשר נפסלו על ידי בג"ץ בנימוק שיש בהם סתירה לחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו. בין השאר, נפסלו הוראות החוק בנושא מתקן השהיה בחולות, אורך המאסר למסתנן בלתי חוקי ולאחרונה חוק הפיקדון למסתננים" נכתב בהצעה שהוגשה

בהסבר נכתב כי "הפתרון המוצע בהצעה חוק זו דומה בעיקרו למודל הקיים בקנדה בצורה רחבה ואשר התקבל במדינת ישראל ביחס לחוק יסוד חופש העיסוק בלבד וזאת על מנת לפתור את סוגיית איסור ייבוא החזיר בשנת .1994".

על פי הצעת החוק, בדומה לסוגיית ייבוא החזיר וחוק יסוד חופש העיסוק, בכל הקשור לחקיקה בנושא ההסתננות הבלתי חוקית לישראל תוכל הכנסת להתגבר על פסיקת בית המשפט העליון גם אם זה יקבע כי החקיקה האמורה אינה עומדת במבחני פסקת ההגבלה של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וזאת מפאת חשיבותו הלאומית של הנושא והאחריות שיש לרשות המבצעת כלפי אזרחיה בנושא הכניסה לישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *