מבהיל: המחיר הכבד שהחילונים היו משלמים על חסינות עדר

בציוץ בטוויטר מפרט מומחה האקסלים מה היה קורה לו הציבור החילוני היה נוהג בחסינות עדר כפי שנהרגו רבים בציבור החרדי

אחד הכוכבים הגדולים של הקורונה בישראל הוא מואיז הקטן, אלדד סיטבון, בעל מסעדה בראשון לציון שסגר את המסעדה אבל פתח יוזר בטוויטר, שם הוא מפרסם דוחות ואקסלים מידי יום על מצב התחלואה בישראל. בציוץ בטוויטר מפרט מואיז מה היה קורה לו הציבור החילוני היה נוהג בחסינות עדר כפי שנהגו רבים בציבור החרדי עם פתיחת בתי הכנסת והמוסדות בחגי תשרי.

"מה ״המחיר״ ששילמו החרדים עבור חסינות עדר / עומק חיסוני (אם בכלל קיים כזה)?", פותח מואיז ומציג טבלה בה רואים את אחוזי התמותה לפי מגזרים. לדבריו, אחוז תמותה כמו במגזר החרדי שווה 12.500 נפטרים בכל הארץ.
.

"האם המחיר שווה את זה?", תוהה סיטבון. המומחה הישראלי לעניני הקורונה, הכתב נדב איל, צייץ אותו מחדש וכתב: "לחסידי הנס החרדי. הוא כמו הנס השבדי".

מנתוני דו"ח קורונה החדש שמוגש לקבינט הקורונה מטעם חוקרי האוניברסיטה העברית עולה כי חלה עלייה ממשית בתחלואה בכל המגזרים התחזית קדימה: עלייה חדה בהצטברות חולים קשה, צפויה יציבות בתמותה ובהבראה בימים הקרובים.
כמו כן, יש קושי במניעת זליגה: ניכר שאין הצלחה בבידוד מוקדי תחלואה. באזור חיפה נצפית תמונה של ״נדידת״ תחלואה בין ערים. באזור נצרת הזליגה משמעותית בימים האחרונים.

בירושלים, היישוב עם ההדבקה הכוללת הגבוהה בארץ, יש בממוצע רק 2 נדבקים ל-10,000 איש בשבוע האחרון (במג'דל שאמס יש בממוצע 18 נדבקים ל-10,000 איש), אך המצב בעיר בעייתי מכיוון שבחלק מהשכונות הדבקה גבוהה במיוחד.

המלצה 1: סגרים מקומיים ביישובים או שכונות בהן יש התפרצות.
המלצה 2: לוודא הקטנת עומס במסחר, יכולת תחקור של הדבקות בקניונים/שווקים.
המלצה 3: לעודד עבודה מהבית.

החוקרים הם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, פרופ' רן ניר פז (ביה"ס לבריאות הציבור, האוניברסיטה העברית והדסה) פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, ופרופ' נדב כץ (מכון רקח לפיסיקה) מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *