מבצע יהודית" יוצא לדרך

מבצע יהודית" יוצא לדרך: טיסת העולים הראשונה מאתיופיה נחתה שלשום בנתב"ג בסיוע הסוכנות היהודית ועליה כ- 80 הורים, אחיות ואחים שהתאחדו עם בני משפחתם המתגוררים בישראל. זוהי קבוצת העולים הראשונה שמגיעה ארצה בעקבות החלטת הממשלה באוקטובר 2018 להעלות כ- 1,000 מבני הקהילה הממתינים לעליה באדיס אבבה ובגונדר. עם נחיתתם קיבלו את פניהם בנתב"ג יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ושר העלייה והקליטה, יואב גלנט. בתום תהליך הקליטה הראשוני, התאחדו רבים מהעולים החדשים עם בני משפחתם שהמתינו להם נרגשים בנתב"ג. משדה התעופה המשיכו העולים אל מרכזי הקליטה שמפעיל משרד העלייה והקליטה באמצעות הסוכנות היהודית ברחבי הארץ ושם יחלו את הצעדים הראשונים שלהם בישראל.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר: "מבצע "יהודית" להעלאת יהדות אתיופיה יצא לדרך. זהו רגע מרגש וישראל כולה מחבקת אתכן ואתכם. אדמת ישראל מחבקת אתכם. אני קורא לממשלת ישראל לעשות הכל כדי להביא לארץ ישראל את כל חברותיכם וחבריכם, יתרת שארית יהודי אתיופיה שממתינים ומתפללים מדי יום לירושלים. הסוכנות היהודית תקלוט, תסייע ותלווה אתכם בשנתיים הקרובות בכל מה שדרוש כדי שתוכלו להשתלב בחברה הישראלית, לבנות פה את ביתכם ועתידכם ועתיד משפחותיכם."

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, אמר: ״קליטת עלייה מכל רחבי תבל במדינת ישראל היא יעד חשוב בפני עצמו, וצורך חיוני בייצור חוסנה של מדינת ישראל ולשם חיזוק העם היהודי. זהו אירוע מרגש בו אנו מממשים את החלטת הממשלה לאיחוד משפחות של יוצאי אתיופיה החיים בישראל שנים רבות ומצפים בכליון עיניים לרגע הזה. העולים יגיעו אל מרכזי הקליטה שהמשרד מפעיל ברחבי הארץ באמצעות הסוכנות היהודית. אנו נלווה את תהליך הקליטה של התושבים החדשים לאורך כל הדרך עד ליציאתם לדיור הקבע ביישובים שונים.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *