מבצע "מגן וחץ": צה"ל במבצע להשבת ההרתעה

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכלו מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון

שר הביטחון יואב גלנט החליט לפתוח הלילה במבצע צבאי ברצועת עזה, בשם "מגן וחץ", וזאת מתוך מטרה להשיב את ההרתעה ברצועת עזה. המניע למבצע הוא הירי הרקטי שהתחדש בחודש האחרון, לצד הזינוק במספר פיגועי הטרור בישראל שנעשו בהוראת ובמימון ארגוני הטרור ברצועה.

המבצע החל סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר, עת תקפו כוחות הביטחון מטרות של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני וחיסלו שלושה בכירים בארגון: חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, טארק עז אלדין, האחראי על אכוונת פעולות הגא"פ באיו"ש מרצועת עזה וג'אהד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור.

בנוסף, צה"ל תקף יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני.

בהתאם להערכת המצב, פיקוד העורף הנחה את תושבי ישובי עוטף רצועת עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, פורסמו בפורטל החירום הלאומי הנחיות מיוחדות בעורף בטווח של 40 ק״מ מרצועת עזה. ההנחיות תקפות החל מיום שלישי, 09.05.2023 בשעה 02:30 ועד ליום רביעי, 10.05.2023, בשעה 18:00.

דובר צה"ל מסר, כי לאור הערכת המצב, הוחלט על סגירת צירים ואתרים, ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת בעוטף עזה.

סמוך לשעה 8:00 בבוקר דיווח דובר צה"ל על פעילות של לוחמי צה"ל בקסבה בעיר שכם.

לאור הערכת המצב הבטחוני מול גורמי הצבא, משרד הפנים הודיע על סגירת חופי הים באשקלון, אשדוד ומועצה אזורית חוף אשקלון אסורים לרחצה.

בכירי גא"פ שחוסלו (צילום: דובר צה"ל)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *