מדוע הופכות החנויות הפיזיות ללא רלוונטיות?

מתי היתה הפעם האחרונה שהלכתם לחנות בגדים? לסופר? לחנות מוצרי חשמל? כשכל בית עסק שמכבד את עצמו מחזיק אתר אינטרנט עם חנות וירטואלית המאפשרת לגולשים לקנות את המוצרים מהבית, מה הפלא שאף אחד כבר לא מגיע לחנות?

קצב החיים המהיר, הצורך של כולנו במענה מיידי לכל הצרכים שלנו והטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת זאת, הפכו את המושג חנות אינטרנטית חללק בלתי נפרד מכל בית עסק. יותר ויותר צרכנים מעדיפים לערוך את קניותיהם דרך אותן חנויות אינטרנטיות ולקבל את המוצרים שרכשו עד הבית מבלי לבזבז על הרכישה כולה יותר ממספר דקות.

כבעל עסק, העובדה כי החנויות הפיזיות הופכות לפחות ופחות רלוונטיות לא צריכה להטריד אותך, אלא להיפך – חנות וירטואלית תאפשר לך להגיע לקהל לקוחות רח הרבה יותר, כזה שלא היה מגיע אליך אחרת. כעת, עליך להבין בדיוק כיצד למנף את אותה חנות וירטואלית למקסימום לקוחות חדשים וחוזרים.

מכירות באתר אינטרנט אישי או מכירות באמזון?

אותה חנות באינטרנט שברצונך ליצור יכולה להיות חלק מאתר האינטרנט האישי שלך, אך הזדמנות נוספת שעומדת מולך, עם הגעתה לארץ של ענקית מכירות האונליין הבינלאומית, אמזון, היא להציע את מוצריך באמצעותה.  

לכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה: מכירות דרך אמזון יצריכו מכם לשלם לאמזון עמלה מסוימת, בעוד שחנות אינטרנטית עצמאית תשאיר אצלכם את הרווחים במלואם. מצד שני, למכירות דרך אמזון יש לא רק את השם שמושך לקוחות ומייצר אצלם אמון ורצון לקנות, אלא גם סטנדרט שירות גבוה מאוד שיכתיב את ההתנהלות שלכם ויבטיח את שביעות רצונם של הלקוחות שלכם, ובעקבות זאת סיכוי גדול יותר שיחזרו אליכם שוב.

יתרון נוסף של אמזון הוא שתמורת עמלה נוספת תוכלו להשאיר להם את כל ענייני השילוח של המוצרים אל הלקוחות, אך מצד שני ישנם לקוחות שמעדיפים דווקא את הפלטפורמה האישית והאינטימית יותר של אתר עצמאי.

יש לקחת בחשבון שאם אתם בוחרים למכור דרך אמזון תמיד ישנה סכנה שיסגרו את החנות שלכם מסיבה כזו או אחרת, בעוד שיצירת חנות וירטואלית עצמאית מבטיחה לכם משהו שהוא שלכם בלבד ושאיש מלבדכם לא יכול לסגור אותו או להגביל החלטות מסוימות הקשורות אליו.

לשווק לשווק לשווק

בין אם אתם בוחרים בבניית אתרים לעסקים שלכם או מכירה דרך פלטפורמות קיימות כמו אמזון, חלק גדול מהעבודה שלכם הוא שיווק החנות שלכם על מנת שתגיע לכמה שיותר לקוחות. שימו לב שהדרך להגיע ליותר לקוחות בחנות של אמזון מעט שונה מדרך השיווק הרגילה, כיוון שהחשיפה דרך אמזון נקבעת על פי הדירוג של החנות שלכם. כדי להגדיל את החשיפה של החנות שלכם, תצטרכו להבין איך אתם מקבלים דירוג גבוה יותר ויותר.

עם כל אפשרות שתבחרו, כדאי להקדים להחלטה שיעורי בית מעמיקים וללמוד את השטח. הקמת חנות וירטואלית עצמאית כמו גם מכירות דרך אמזון הם נושאים מורכבים שדורשים הבנה, היכרות עם השטח ובניית אסטרטגיה מתאימה. לאחר שתחזיקו בכל הידע על שתי האפשרויות ומה הן מציעות לכם, תוכלו לבחור בזו שתשרת את צרכיכם על הצד הטוב ביותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *