"מדוע מטילים הגבלות וסגרים על צעירים במקום להגן על הקשישים"?

המשנה למנכ"ל משרד החינוך לח"כ אייכלר: נשתדל ליצור מתווה שיאפשר לימודים גם בערים סגורות. נעניק אישורים למורים שיוכלו לעבור מעיר אדומה לירוקה ולהיפך.

 

בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת שאל ח"כ ישראל אייכלר את ראשי משרד הבריאות: "אנו יודעים שבגיל הצעיר אין סכנה מקורונה, מלבד קבוצות סיכון. מדוע סוגרים בתי ספר ומטילים הגבלות וסגרים על צעירים ותלמידים, במקום שאין קשישים? מדוע לא מטילים חובת ההגנה ומקימים מתחמים בטוחים סביב המבוגרים, וקבוצות סיכון? אפשר לחנך ולחייב באכיפה: אל תתקרבו בלי מסיכה ליד קשיש, לסבא וסבתא או לכל בעל קבוצות סיכון!"

ח"כ הרב אייכלר הציע: "להכין בכל מקום ציבורי מתחם מוגן לקשיש. גם בבית ספר, גם באוטובוס, גם באולמות, גם ברחוב, אפשר להתרחק שני מטר וללבוש מסיכה ליד קשישים. כל המטרה של הסגר הייתה כדי להציל את בעלי הסיכון, ובזה מדינת ישראל נכשלה כישלון חרוץ. בכל העולם המערבי אין אכיפה אלימה וקנסות כמו בישראל. יש מי שבודק את היעילות של המסכות ובדרך בה מתמודדים עם המגפה? בינתיים התחלואה גוברת ובדיון הזה אין ליברליזם ופלורליזם. כולם חייבים לחשוב כמו גמזו ובר סימן טוב.

"למעלה מאלף אנשים מתו ורובם הגדול מעל גיל שבעים ובעלי רקע לסיכון. למה לא לחייב צעירים, לשמור מרחק של שני מטר ועטיית מסיכה, רק בסמיכות לקשישים? כשאין קשיש באזור אין קונסים על מסיכה בשום מקום בעולם".

ח"כ אייכלר הוסיף ואמר כי "המציאות שבה אלפי ילדים נשארים בבית בשכונות הסגר, עשויה להיות מדבקת יותר מאשר כשהם לומדים בבית הספר ונתונים לפיקוח".

המשנה למנכ"ל משרד החינוך השיבה לדבריו ואמרה כי "המשרד ישתדל לא לסגור בתי ספר בתוך הערים האדומות. אנו בונים מתווה לאפשר לא רק למידה מרחוק, אלא גם אפשרות לילדים שאין להם תשתית קצה, שיוכלו לבא לבית הספר ללמוד שם. עד הסגר נדע את המתווה כולו. כן נבדוק הענקת אישור עובד חיוני לעובדי הוראה, שיוכלו לעבור מעיר אדומה לירוקה או להיפך, כדי ללמד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *