"מדוע נכדים אינם יכולים להגיע ארצה ללוויה של סבתא"?

ח"כ אייכלר הציג בפני הבעיה מתווה מורחב שבו יוכלו להיכנס מעגלים נוספים מבני המשפחה לשמחות או לוויות 》》 כן דרש להחזיר את האחריות למשרד הפנים ולזרז כניסת בדיקות מהירות.

ח"כ ישראל אייכלר אמר בוועדת הקורונה כי "נושא כניסת יהודים לארץ, הוא נושא כאוב מאוד. כל זמן שהקורונה נמשכה חודש חודשיים זה עוד היה בסדר, אבל כבר עברו שמונה חודשים. הגיע הזמן להרחיב את מתווה הזכאים לכניסה ארצה. אין שום סיבה שנכדים לא יוכלו לבוא לוויה של סבתא שלהם. אפשר וצריך להרחיב את המעגל המשפחתי המותר לבוא ארצה ללוויות ולהבדיל לשמחות. באותה מידה יש לאפשר ביקור נכדים אצל סבא וסבתא החיים ושרויים בגעגועים. יש גבול לכוח הסבל, והגבול הוא אמצעי בטחון בריאותיים ולא בירוקרטיים."

ח"כ אייכלר הוסיף כי "הבעיה המרכזית היא שכל אדם שרוצה להיכנס ארצה עובר דרך הקונסוליה המקומית. יש קונסוליות שעובדות ממש טוב, אבל יש כאלה שמוצפות בפניות ולא עומדות בעומס. זה משפיע ישירות על מבקשי הכניסה שממתינים שבועות ארוכים ללא מענה.

"הגיע הזמן להחזיר את האחריות למשרד הפנים. אם יש לאדם המבקש להיכנס קרוב משפחה כאן בארץ, שאותו קרוב יפנה למשרד הפנים ויגיש את המסמכים. זה יקל על המבקשים להיכנס, ויחסוך את כל הבירוקרטיה. אין צורך במעורבות של משרד החוץ, זה סתם מכביד. אם חבר כוח אדם במנהל האוכלוסין צריך להרחיבו אבל לא לפצל סמכויות ולהגדיל מחסומים".

לסיום ציין ח"כ אייכלר: "אם כבר מדברים על פתיחת השמיים לקבוצות במלונות סגורים, יש לפתוח את השמיים גם לקבוצות של בני משפחה וחברים – אם יש להם מקום בטוח ומבודד לשהות שם. כמו כן, ישנן בדיקות מהירות שיכולות לזרז את הכניסה של מי שיקבלו תוצאה שלילית במקום לעכב אותם ימים ארוכים. מדוע כל בית מלון ובית אבות יכול להציב ערכת בדיקה של חצי שעה ורק המדינה מעכבת תשובה עד 24 שעות? המחלה כבר כאן קרוב לשנה והיערכות היא כמו של מחלה בת חדשיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *