מהיום ניתן יהיה לקיים תפילה במקום פתוח עד ל- 19 איש

יש לשמור על 2 מטר מרחק מאדם לאדם ומעל 10 מתפללים גם על מרחק בין הקבוצות

לאחר נאומו של ראש הממשלה אמש, החלה התדיינות השרים, אשר נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה, כאשר השרים הביעו מחאה על כך שמשרד הבריאות פרסם את הנהלים החדשים וכל זאת לפני ששרי הממשלה דנו והצביעו על כך.

בעקבות שורה של הצעות מצד השרים, הוחלט גם להקל בנושאי תפילות במניינים במרחב הציבורי.

השר גלעד ארדן שהיה אחד מהמובילים לאישור מניינים במרחב הציבורי ותבע זאת, צייץ בטוויטר: ‏"ראש הממשלה והשרים קיבלו עמדה זו שהצגתי אמש ומהיום ניתן יהיה לקיים תפילה במקום פתוח עד ל- 19 איש כאשר יש לשמור כמובן על 2 מטר מרחק מאדם לאדם ומעל 10 מתפללים גם על מרחק בין הקבוצות".

"‏לצערי עמדתי לא התקבלה וברוב קולות הוחלט להשאיר בשלב זה את המגבלה על מאה מטר יציאה מהבית ו-500 מטר למטרת ספורט".

לסיום הוסיף "‏עמדתי בנושא זה התקבלה. התקנות שאושרו קובעות שבפעם הראשונה תינתן למי שלא יעטה מסיכה רק אזהרה ובפעם השניה הקנס יהיה של 200 שקלים ולא של 500".

מי שניחם את עצמו ואת עם ישראל בטוויטר היה השר סמוטריץ, שכתב: "‏תזכרו: עדיף אתרוג עם 100 בלעטל'ך, סוכה עם דפנות מבד, תפילין שחורות עם העלמת מס, מצה שנאפתה אחרי ח"י רגעים, יבול נוכרי בשמיטה (תוך מעבר על איסור "לא תחונם" ולפעמים אפילו סיוע לאויב)".

השר סמוטריץ' הוסיף באותו העניין "ואפילו סוכריה עם הכשר בד"צ בדלני, מאשר חשש של עבירה על לאו של "לא תרצח" ו"לא תעמוד על דם רעך".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נורא ואיום צריך לברוח מבני ברק השתגעו הכתות מקווה זו בדיוק מה ש צריך

    להדבקה המונית וזו לא חובה וגם אם היה חובה כמו שהייה בזמן הבית מקדש האם זה מתיר לרצוח ולהדביק

    בני |
    הגב
  2. השבת מענישה את המדליקים גורמי החילול שבת.

    השבת מענישה את המדליקים גורמי החילול שבת במירון ביום לג בעומר. הם היו בטוחים כי לעולם חוסן וכי בכל שנה הם ידליקו ל"ג בעומר במירון עם ציבור כל כך גדול, והם יהיו ראשונים וישחקו את המשחק השנתי שלהם על חשבון חילול השבת במירון, אז הנה הם נענשו והשנה כבר לא יוכלו להדליק בצורה שכזו.

    ומי יודע מתי יוכלו לשוב לאותו סדר כפי שהיה בעבר, עושה רושם כי יקח הרבה זמן עד אשר יאפשרו התקהלות של אלפים יחדיו.

    איני יודע חשבונות שמים ואין ספק שכל אחד צריך לתקן אצלו, אבל אין זה פותר ממי שקלקלו בענין השבת בהדלקה במירון שלא יתקנו את מה שגרמו, אולי בזכות שיקבלו על עצמם לתקן ויכריזו כי לא עוד הדלקה בשעה שתגרום לחילולי שבת, נזכה לישועה גדולה ותיעצר המגיפה הנוראה.

    חילול השבת בהדלקה במירון זועק ולא ירפה עד אשר יתקנו את אשר קלקלו, הנושא לא יירד מסדר היום מפני שלהפקיר את השבת אין חמור ממנו, כולנו נמשיך להלחם נגד מנהיגי בויאן למען השבת, ובעיקר למנוע חילולי שבת של המונים כי שקורה בהדלקה במוצאי שבת כאשר אלפים נאלצים לחלל שבת או לגרום להפעלת מאות שוטרים יהודים ומאות נהגים ועובדי מוסכים יהודים בשביל לקלוט את ההמונים שיספיקו להגיע למירון. זה חייב להיעצר.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב