מהפכת הרכבים האוטונומיים עוברת לשלב הבא

מחר, יום ראשון (25.7), יעלה לוועדת שרים לחקיקה תזכיר חוק לתיקון פקודת התעבורה ליצירת ניסויים ברכב עצמאי (אוטונומי) ללא נהג מלווה בישראל.

החוק הוא מהראשונים מסוגו בעולם ויאפשר לחברות המפתחות מערכות רכב אוטונומי לערוך ניסויים ואף להפעיל שירות ניסויי (פיילוט) ללא נהג-מלווה. החוק, אשר עבר הליך ניסוח שקוף וממושך על ידי גורמי המקצוע במשרדים השונים במסגרתו הוטמעו ההערות השונות, מסדיר את כלל היבטי התנועה, האחריות והבטיחות הנדרשים לשם הפעלת רכבים עצמאיים, תוך הגמישות הנדרשת ללמידה ושיפור בעת ליווי ההפעלה הראשונה. כיום, מספר חברות ישראליות ובינלאומיות ממתינות להסדרת התחום בישראל, כדי לקדם 'פיילוט' בערים שונות ובמרחב הכפרי, מהלך שיציב את ישראל בשורה אחת עם מדינות מתקדמות בעולם וישפר את מעמדה הבינלאומי בתחום התחבורה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "כפי שישראל מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיית הרכב העצמאי, כך ברצוננו להוביל גם ביישום, ובפרט בתחבורה שיתופית וציבורית, לשם הפחתת הגודש בכבישי ישראל. גורמי המקצוע עבדו על החוק במשך שלוש שנים בשקיפות ובהתייעצות גם עם גורמים בינלאומיים, והוא ערוך ומוכן לחקיקה. גם החוק החשוב הזה המתין לכינונה של ממשלה מתפקדת, וכעת עלינו לקדם אותו כדי לשמור על מקומנו בחזירת הפיתוח הטכנולוגי העולמי".

לבקשת השרה, החוק יונח במזכירות הכנסת כבר ביום חמישי הקרוב, ויקודם עד לחקיקתו המלאה עד סוף השנה האזרחית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *