מה התבטא הגר"ג אדלשטיין על הסטייפלר שהציע ויטמין A לחולה

כשיצאנו מהסטייפלער אמר לי הרה״י ר' גרשון: "אל תהיה שוטה, נראה לך שבאמת ויטמיןA יכול להועיל כאן? זה שום דבר! זה ברכה של הסטייפלער, רק שהוא מלביש את זה על משהו. הברכה שלו תעזור לכם, לא הוויטמין"

סיפר הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי שליט"א: כשדודי הגר״א מישקובסקי זצ״ל היה חולה – רצו להביא לו מכתב מהסטייפלער. מרן רה״י ר' גרשון אדלשטיין שליט״א, שהיה קרוב משפחתו של הדוד זצ״ל, הלך לשם כך אל הסטייפלער, ואני, שהייתי אז אברך צעיר – התלוויתי אליו.

הסטייפלער כתב מכתב מאד יפה, ואז, כיון שכבר הייתי אצלו, ניצלתי את ההזדמנות ואמרתי לו שיש לנו במשפחה מישהו שסובל מכאבי ראש חזקים ביותר ואין לו לא יום ולא לילה, וביקשתי עבורו ברכה ועצה.

אמר לי הסטיפלער: "תראה, היתה פה אשה שביקשה ממני משהו בשביל הרגליים, אז אמרתי לה לקחת ויטמין A ואחר-כך היא אמרה שזה עזר" – וכאן צחק הסטייפלער והוסיף: "אמנם זה רגליים וזה ראש, אבל תקחו גם אתם ולא תפסידו"…

כשיצאתי, אמר לי הרה״י ר' גרשון: "אל תהיה שוטה, נראה לך שבאמת בוויטמין A יש משהו? זה שום דבר, זה ברכה של הסטיפלער, רק שהוא אוחז את זה במשהו. הברכה של הסטייפלער היא שתעזור לכם".

וכך הווה. ולאחר שהסטייפלער נפטר זה הפסיק לעזור. אז הלכתי למרן הרב שך, והוא אמר לי: "אני לא יכול לעשות 'מופתים' כמו הסטייפלער, אבל אני מברך אותך שהברכה של הסטייפלער תמשיך לעזור". וזה אכן עזר לתקופה. (ארחות חיים)

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אותו הדבר לגבי החיסון מי שהולך לרב בעצמו ומקבל ממנו ברכה

    .

    . |
    הגב