מה יעשו החרדים בתוך הבית? טור משעשע על הקורונה • מירי גפן

מה יעשו ילדי העולם החרדי? האם גרובייס יוציא תוכנית לימודים לימי השבתת מערכת החינוך דרך דיסקים? אריאלה סביר תעביר שיעורי זימרה דרך המחשב? מלכהלי תעשה אף היא הפעלות דרך מסכי המחשב? 

עד היום כשהוזכרה המילה "קורונה" הסיטואציה הראשונה שעלתה בעקבותיה הייתה שתיית בירה לבנה קרה לצד אכילת צלחת צ'ולנט בשבת, או הזכירה לי מפגש חברתי עם טעם טוב של סוף שבוע.

בימים אלו כשמוזכרת המילה "קורונה" נעלם טעמו של בירה קורונה, הראש נתפס ב"איי" בינלאומי  במקום ה"היי" של אפטר שתיית בקבוק בירה קורונה.

הקורונה הפכה למחלה מדבקת שממגנטת לבין זרועותיה מדינה אחר מדינה.

היא חזקה מחומות מדינות העולם, חוצה ימים ומעברי גבולות, מקפיצה לבבות כולם, משחקת ריקוד מושחת ללא התחשבות במעמד, במגזר, בכלכלה ובכלל מרחבי השלכותיה.

נגיף הקורנה – כמה קטן ככה גדול בהשלכותיו.

אם פעם נסיעה באוטובוס היתה חוויה של טיול שנתי, הזדמנות להינות מנופי ארצנו או סתם הזדמנות לתנומה קלה במקום נהיגה עצמית הרי שבעת הזו נסיעה באוטובוס הפכה למשהו קצת מרתיע.

פעם כשמישהו התעטש באוטובוס היו מאחלים לו עם חיוך "לבריאות". אולי גם החביבות גילתה תכונתה הטובה והוגש למתעטש טישו.

כיום מי שמתעטש באוטובוס גורם ליושבים סביבו להתכווץ במקומם, לפתיחת עיני עגל ולמחשבה "שמא אותו מתעטש מגלה אחד מתסמיני הקורונה".

אם עד היום צעיף חורפי היה עוטף את הצוואר בחמימות הרי שכיום נוספה לו שליחות שהרי יכולים לראות בין נוסעי אוטובוסים צפופים אנשים שמעלים את הצעיף עד לגובה מחצית פניהם אולי זה ימנע מהם הדבקות מקורונה שפיתחה סבירות הדבקות במקומות צפופים הומי אדם.

תסתכלו בלובן שבעינכם ותודו שבימי שגרה לא הייתם מתנגדים ל14 ימי חופש (מה רע בכך?  אולי היתה זאת הזדמנות לתכנן מסע חופשה באירופה? עוד יותר מכך תודו שזה היה זמן איכות לנקיונות כשפסח מתדפק בדלתותנו?).

כיום לחופש שאולי חלמתם עליו ניתן שם חדש "בידוד".

כאן החלום שלכם על חופש מעבודה משנה פאזה והופך ל"לא תודה" תנו לי לעבוד כבימי שגרה העיקר לא "להתבודד".

אין הורה שלא התמודד עם ילד שפתאום חלה בשפעת. ההתמודדות עם שפעת של ילד התבטאה גם במישור בעייתי של "מי ישמור עליו בבית"? שהרי להחסיר יום יומיים מעבודה עולה בקנה אחד עם הפסד כספי או ערימת עבודה שמצטברת או שמא עם עיקום פה של בוס בגלל החסרת ימי עבודה של ההורה.

בימים אלו כשהקורונה מרקדת בטראנס מדבק אנו עלולים למצוא עצמנו בהשבתת מוסדות חינוך בשל סכנת הדבקות ממחלת הקורונה ובחגיגת ילדים בבית בשל חופש נכפה על ידי משרד הבריאות(רק זה חסר להורים בימי ערב פסח). במילים אחרות עד דלא ידע את קורונה.

במקרה של השבתת מוסדות החינוך בשל סכנת התפשטות הקורונה ימצאו פתרונות לימוד לילדים בעולם הטלויזיוני. אך מה יעשו ילדי העולם החרדי? האם גרובייס יוציא תוכנית לימודים לימי השבתת מערכת החינוך דרך דיסקים? אריאלה סביר תעביר שיעורי זימרה דרך המחשב? מלכהלי תעשה אף היא הפעלות דרך מסכי המחשב?

לו המדינה תהיה בהשבתה מה נעשה עם קניות לפסח?

באוירת הסטנדאפ הפורימי תנסו לדמיין משאיות מזון שיכנסו לחניית שכונתכם ותרכשו מזון דרך חבל וסל שישתלשלו מחלון ביתכם.

חד פעמי לחג הפסח כבר קניתם? רק מעדכנת שכל משלוחי מלאי החד פעמי מסין הסתבך אף הוא עם הבידוד בסין ולא בטוח שיחצה את הים למן נוחיותנו.צלחות הרב פעמי סוף סוף יגיעו לידי שימוש.

כרטיסי האשראי מחכים בכמיהה מהצד להחלטות משרד הבריאות. עוד מעט יגיע חגיגת עשור לגיהוצים מהבית.

ביננו? לא רוצה להבהיל אתכם אבל לכו תדעו מה מכונן בגופו של העומד לידכם במרכול. אל תהיו בטוחים שאחיו, אחותו וזה גם לא משנה אם זה אימו חזרו השבוע מאחת מהמדינות המסומנות ואינם מקפידים על הבידוד בו התבקשו להיות.

כל תייר נחשב כחשוד לייבוא נגיף קורונה ושמירת מרחק מהם מפנה להם שבילי טיול פחות פקוקים. הרשת גועשת רועשת. לרוקחים בסופר פארם נמאס לעדכן את המעוניינים לרכוש מסכות כי הן אזלו מזמן (ביננו מסיכה זו לעג לרש שכן כלל לא עוזרת מול חיידקי הקורונה) אבל הפסיכולוגיה בגרוש חוגגת ואנשים מחפשים לרכוש מסכות.

תכלס, מסכנים אנשי מוקד מד"א אם לא יצאו מדעתם מול התקפת השאלות על ידי המתקשרים זה נס!

הנהגים באוטובוסים מפעילים מזגנים לאוורור. הבעיה שהקור היוצא מהמזגנים גורם להתעטשויות מלחיצות מצד הנוסעים.

השאלה על הפרק

האם תושבת מדינתנו?

סופו של דבר. חייב אדם לביסומי בפורייא בקורונה עד דלא ידע.. שהרי מה אשמה חברת בירה קורונה שאיזה נגיף קטנטן לקח את הזכויות של שמה?

חייב אדם להזהר עד דלא ידע.

חגיגת קורנה וגם פורים שמח.

עד-ליידע!

 הכותבת  היא אשת תקשורת ומנהלת משרד בקול ברמה 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בלי "שגיאים"

    כאשת תקשורת ומנהלת משרד המתימרת לכתוב טור היתולי ברוח הזמן שומה עליה לדעת כי "בגופו של העומד לידכם"- "מקונן" משהו ולא "מכונן". חוץ מזה הטור אכן "מכונן".

    Chaim |
    הגב