מה קורה ברשות הפלסטינית? ולמה אין קורונה בעזה? ד"ר דרור מנור

למרות שהרשות הפלסטינית נלחמת בנגיף הקורונה בשטחה, מסתבר כי רצועת עזה הנמצאת בשליטת החמאס אינה נגועה כלל בנגיף

ידוע לכל כי נגיף הקורונה הולך ומתפשט בעולם הערבי, כולל ברשות הפלסטינית. מספר הנדבקים בנגיף ממשיך לעלות , דבר שמדאיג במיוחד את קברניטי הרשות. ביום שני, 16 במרץ, נערכה פגישה חשובה בין שר האוצר, משה כחלון, לבין עמיתו הפלסטיני, שוכרי בשארה. במהלך הפגישה נדונו המאמצים לצמצם את התפשטותו של הנגיף. אין ספק כי הרשות הפלסטינית זקוקה לעצתה של ישראל בנושא ההתמודדות עם הקורונה, וברור כי כל שיתוף פעולה בעניין יסייע רבות לפלסטינים.

מספר החולים בקורונה ברשות הפלסטינית מתקרב לארבעים איש. רובם המכריע של החולים הוא מבית-לחם. החולה האחרון שהתגלה בשטחי הרשות הוא תושב העיר טולכרם. ברור לרשויות הפלסטיניות כי עליהן לפעול במהירות וביעילות כדי למנוע מהמחלה להתפשט בערים, בעיירות ובכפרים בשטחי הרשות. אולם, הידע הרפואי והתרופתי של הרשויות המקומיות הוא דל יחסית, והן זקוקות מפורשות לסיועה של ישראל.

במהלך פגישתם של השרים כחלון ובושארה ביום שני האחרון, דרש השר הפלסטיני שישראל תשחרר במהרה את סכומי הכסף הפלסטיניים שהיא מחזיקה אצלה כדי לסייע לרשות הפלסטינית להילחם בהתפשטותו של נגיף הקורונה ולאפשר למערכת הבריאות המקומית לקבל משאבים כספיים נוספים שהיא זקוקה להם בדחיפות. הרשות הפלסטינית לוקחת ברצינות רבה את איום הקורונה, ואינה מוכנה להיות שאננה. על כן, שרת הבריאות הפלסטינית, ד"ר מאי אל-כילה, חתמה ביום שני על צו שמחייב כל אדם שנכנס לשטחי הרשות דרך גשר אלנבי להיכנס לבידוד של 14 יום.

ראש הממשלה הפלסטיני, ד"ר מוחמד אשתייה, כינס ביום שני מסיבת עיתונאים, שבה הכריז שכווית תתרום לרשות הפלסטינית חמישה וחצי מיליון דולר להמשך הטיפול של מערכת הבריאות המקומית בהתפשטות נגיף הקורונה. אשתייה אף הבהיר שהרשות אינה סובלת ממחסור במוצרי מזון, והדגיש שיש מספיק מזון ברחבי הרשות, אשר יספיק לפרק זמן ארוך. אין ספק כי הכסף הכווייתי יסייע במידה רבה למאבק הפלסטיני בנגיף הקטלני. סביר להניח כי ישראל תירתם לסייע במידת האפשר לרשות הפלסטינית.

למרות שהרשות הפלסטינית נלחמת בנגיף הקורונה בשטחה, מסתבר כי רצועת עזה הנמצאת בשליטת החמאס אינה נגועה כלל בנגיף. הרצועה נחשבת לאחד המקומות הבודדים בעולם שאליהם הקורונה לא הגיעה. על כן, הוחלט ביום שני להרחיב את כמות הבדיקות לתושבים נוספים ברצועת עזה, אשר סובלים באופן ברור מתסמינים שיש לחולי קורונה. מי שמסייעת במיוחד לרשויות המקומיות ברצועה בנושא היא אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים הפלסטיניים, אשר פועלת נמרצות בקרב המרפאות השונות כדי למנוע את התפשטות הנגיף. מדובר פה בהישג חשוב של הרשויות ברצועת עזה שפועלות בכל המרץ לשמור על המצב הקיים ולמנוע את כניסתו של הנגיף לשטחי הרצועה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *