מול חופי בת ים: יוקם אי מלאכותי

סוף לבעיות הכלכליות של בת ים? אי מלאכותי יוקם בקרוב מול חופי בת ים. ראש העיר ברוט: "בת ים מפסיקה להיות ילד הכאפות של גוש דן"

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, הגיע אתמול (שלישי) לבניין עיריית בת ים יחד עם צוות משרדו וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), כדי לדון בבעיות המרכזיות של העיר בת ים ותושביה מול מועצת העיר. בסיום הביקור הושגו מספר הסכמות בנושאים שונים והוחלט כי הרכבת הקלה תיקרא על שם אלי כהן.

הבשורה הגדולה עבור בת ים היא כי לאחר מגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים בנושא, השר כ"ץ הכריז כי האי המלאכותי שמדינת ישראל החליטה להקים במסגרת התוכנית הממשלתית, יוקם מול חופי בת ים.

בתגובה אמר ראש העירייה, צביקה ברוט, כי "בשורת האי המלאכותי תאפשר לעיר הזאת להפסיק לבנות את עצמה על עוד דירות, אלא להתחיל לנצל את הנדל"ן היחיד שיש לעיר בת ים וזה הים. זה ייתן בשורה אמיתית שאנחנו ככר שנים משוועים לה. יש לנו מצוקות אמיתיות ואנחנו מתכוונים להסתער על עליהן ולפתור אותן".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך והתרבות, אלי יריב, הוסיף: "האי המלאכותי הראשון שיוקם בישראל יוקם מול חופי בת ים. זה ייתן לעיר גב כלכלי חזק מאוד שירים את העיר לגבהים חדשים, ישמש כשדה תעופה ותיירות. הרבה עסקים יתחילו לרכוש עסקים בעיר בת ים וזה מה שאנחנו מחפשים כדי להציל את העיר".

המשמעויות הכלכליות עבור בת ים הן גדולות. הקמת האי המלאכותי צפוי להביא להכנסות גדולות לעירייה, כאשר על פי ההערכות מדובר על מאות מיליונים שייכנסו לקופת העירייה. על פי התחזית, הגידול בהכנסות עשוי ליתר את האיחוד עם תל אביב.

"בת ים מפסיקה להיות ילד הכאפות של גוש דן", אמר ברוט, "אנחנו לא ניתן לנת"ע להשתולל, כפי שנעשה לאורך העשור האחרון, בערים אחרות זה לא היה קורה וגם פה זה לא יקרה. כולנו רוצים את הרכבת הקלה, אנחנו מבינים שבשנתיים הקרובות הפקקים יימשכו, אבל צריך להקל על התושבים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *