מומחים: "מי שלא חש בטוב שיישאר בבית"

גליה רהב: "לפי הנתונים מדנמרק יש הרבה אשפוזים קשים, כמעט כמו בדלתא. יש עובדות לכאן ולכאן וזה מאוד מבלבל. באופן אישי"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר הבוקר (שני) בראיון אולפן ynet כי גם אם אדם יוצא שלילי בבדיקת אנטיגן אך אינו חש בטוב, עדיף שיישאר בבית.

פרופ' נחמן אש הסביר כי, "גם אם זה שפעת, אנחנו לא רוצים שאנשים ייצאו החוצה. גם לנוכח חוסר הדיוק הזה אנחנו אומרים לאנשים שיש להם תסמינים – גם אם זה קצת נזלת, קצת שיעול ובאופן נורמלי היינו ממשיכים לעבוד – במקרה הזה, צריך להישאר בבית".

מומחי קורונה ששוחחו עם ynet הסכימו עם דבריו של אש – ואמרו כי גם הם ממליצים למי שסובל מתסמינים קלים כמו צינון או שיעול להישאר בבית. "אנחנו כרגע מנווטים 'על עיוור'", אמר פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן. "אי אפשר לעצור את האומיקרון, אבל אפשר לצמצם אותו על-ידי בדיקות ולהבין מה המצב. פה אין לנו אפילו את הכלי הזה, מאחר שבדיקות האנטיגן הן לא אמינות ותלויות גם בדיווח של הנבדקים", אמר.

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, אמרה כי, "המצב הוא בלתי נסבל". לדבריה. "בכל רגע הווירוס עושה משהו חדש, ואנחנו עוד לומדים אותו. אנחנו לא יודעים מה קורה בדיוק עם האומיקרון. זה ברור שהוא גורם למחלה יותר קלה, אבל לפי הנתונים מדנמרק יש הרבה אשפוזים קשים, כמעט כמו בדלתא. יש עובדות לכאן ולכאן וזה מאוד מבלבל. באופן אישי אני לא יודעת לאן זה הולך, ביום שבת היו אצלנו פי 15 אשפוזים מיום שישי. קשה להגיד שהאומיקרון לא גורם לאשפוזים".

רהב הוסיפה כי "אצל חלק מהחולים באומיקרון זה רק נזלת, ואנחנו לא רוצים הדבקה במקומות אחרים. היה לנו עובד מנוזל עם אומיקרון שהדביק אנשים אחרים. זה נכון שמצד אחד איחרנו את הרכבת, אבל אנחנו רוצים להגן על האוכלוסייה הקשישה – ולכן אם יש נזלת או קצת שיעול, תישארו בבית. אנחנו לא צריכים לבוא ולהגיד שזו שפעת. זו לא שפעת וגם בשפעת אני לא רוצה שכולם יידבקו. בכלל לא צריך לצאת מהבית אם יש נזלת או שיעול. למדנו שיש אלטרנטיבות אחרות כדי להמשיך בשגרת חיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *