מומחים מזהירים: "300 אלף נדבקים ביום יביאו לקריסה"

מומחים וחוקרים הגישו הערב (יום שני) מסמך לשרי הממשלה שמזהיר מאפשרות של תחלואת קורונה קשה נרחבת, שתקריס את מערכת הבריאות

מומחים וחוקרים הגישו הערב (יום שני) מסמך לשרי הממשלה שמזהיר מאפשרות של תחלואת קורונה קשה נרחבת, שתקריס את מערכת הבריאות.

על פי הדיווח של נדב איל בוינט, במצגת שהכינו כותבים ד"ר דביר ארן, ד"ר גיל צ'פניק, ד"ר הילה דה ליאון, פרופ' יניב ארליך, ד"ר ברק רווה, ד"ר אורן כספי ועו"ד מורן לשם בר, הם כותבים כי בניגוד לגלים קודמים של הקורונה, הפעם בגלל השפעת ישראל יכולה לקרוס תחת הקורונה וזאת משום שכ-320 אלף נדבקים ביו יכולים לגרום לאלפי חולים קשים, ואם ממרים כשני חולים במצב קשה לאלף – מדובר על האפשרות של 600 חולים קשים שיאושפזו ביממה אחת. "זוהי נקודת הקריסה הראשונה של מערכות הרפואה בקהילה ובאשפוז", טענו.

"נגזר מהמודל שהוצג לקבינט שבחודש ינואר הקרוב בלבד, יאושפזו כ-5,000 חולים קשים", כתבו החוקרים.

הכותבים מציעים לממשלה ליישם מיד תכנית שתוריד את המגעים באוכלוסייה בכ-20%, לדברי ד"ר ברק רווה, "בשל קצב ההדבקה המהיר של אומיקרון ויעילות נמוכה יותר של החיסונים נגד הידבקות, הסיכוי לעצור את התפשטותו נמוך ביותר. אבל התמונה שהצטיירה בציבור ובממשלה היא שהוא בלתי מנוצח – לא רק בלתי ניתן לעצירה אלא כביכול, בלתי ניתן אפילו להאטה. אנחנו מראים פה שזו תמונה שגויה – יותר ויותר נתונים מהעולם מראים שאומיקרון מתפשט במהירות לא בשל כך שהוא יותר מידבק, אלא בשל זמן קצר במיוחד בין הדבקה להדבקה – בשפה המקצועית, זמן דור. לכן אנחנו מציעים שבאמצעות צעדים מידתיים וסבירים, צמצום של 20% מהמגעים בלבד, ניתן להפחית ב-50% את מספר החולים הקשים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לישועתך קויתי יהוה

    יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלוהי אבותינו, אל אחד יחיד ומיוחד, שבכח לימוד היחוד היומי, יהיה להמשיך אור גילוי יחודך, כי לך קיוינו כל היום. ותסיר כל חולי ומגפה מעל כלל ישראל ומעלינו, ותרפא רפואה שלמה – רפואת הנפש רפואת הגוף כל אחד ואחד מחולי עמך ישראל ובפרט את כל מוכי המגיפה, ואמור למלאך המשחית – הרף ידך!

    לישועתך קויתי יהוה

    https://ramhal.net |
    הגב