מומחים מעריכים: "הכנרת תתמלא כבר השנה"

חדשות טובות: על פי ההערכות, באם ימשיכו ממטרי הגשמים להציף את נחלי הצפון, אזי שמפלס הכנרת יעלה על גדותיו ויחייב את פתיחת סכר דגניה

הממטרים העזים שהציפו את ערי ישראל הביאו לעלייה משמעותית של מפלס הכינרת. המפלס עומד הבוקר (שני) על 210.84. מתחילת עונת הגשמים, המפלס עלה ב-1.06 מטר – וכעת מעריכים מומחים שעד סוף השנה הכנרת תהיה מליאה.

על פי ההערכות, באם ימשיכו ממטרי הגשמים להציף את נחלי הצפון, אזי שמפלס הכנרת יעלה על גדותיו ויחייב את פתיחת סכר דגניה – לראשונה מאז 1992, "כפי שכבר ראינו השנה, מזג האוויר איננו מתנהג על פי הממוצעים המקובלים ובהחלט ישנה סבירות לא מבוטלת שנקבל השנה עוד אירועי גשם חריגים", אומר ל'מאקו' מומחה האקלים מחברת קליימסל ואוניברסיטת תל אביב, ד"ר עמיר גבעתי. "ישנה סבירות ממשית לתקופת יובש ארוכה כך שיש להתכונן ל-2 התרחישים", הוא מבהיר.

על פי ניתוח של כמויות הגשמים שירדו והמצב ההידרולוגי של שאר מקורות המים, עד לתחילת חודש מאי הכינרת תעלה בעוד 1.68 מטרים ובכך תושלם עלייה של 2.51 מטרים מאז ה-1 באוקטובר 2019.

כזכור, בדצמבר 2018 מפלס הכנרת היה בשפל 214.42-, 35 ס"מ מהקו השחור. אלא שבעקבות גשמי הברכה שירדו בשנתיים האחרונות המפלס זינק בכ-3 מטרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *