מוקדם לבקר את בנט > דעה

הכי לבקר את בנט, אבל קודם כל צריך לקרוא את הטור הנ"ל

ידידי רן בוקר בוינט פרסם בטוויטר ציוץ שמבקר את התנהלותו החובבנית של בנט בשבועות האחרונים במלחמה מול נגיף הקורונה. וכך כתב בוקר "הממשלה הקודמת הייתה רחוקה מלהיות מושלמת בטיפול בקורונה. אבל ראש הממשלה בנט ושאר חברי ממשלתו יכולים ללמוד כעת על בשרם שיעור בצניעות. רהמ בנט ביקר רבות את הממשלה הקודמת שהמשבר לא מנוהל – וכעת נראה שהוא לא מקבל החלטות קשות ונראה די חסר אונים מול המגיפה. מה שרואים מכאן לא רואים משם", סיכם בוקר.

קל מאוד לבקר את בנט, אך מוקדם לבקר את בנט על התנהלותו בניהול המגיפה החדשה, שכן עדיין לא ברור לאף אחד בעולם האם נגיף הדלתא מצליח לגבור על החיסון, ובכמה אחוזים. כרגע ידוע על יעילות של 92 אחוז, אם כי ייקח זמן להצליב נותנים מול המספרים החדשים והמטרידים המגיעים מבתי החולים המצביעים על כך ש-60 אחוזד מהחולים הקשים הם מחוסנים. גם בבריטניה וגם בישראל נמצאים כעת בניסוי ובתעייה. מכיוון שלאף אחד במדינה אין כוח לעוד סגרים,ובמיוחד כשאין כ"כ הרבה חולים קשים, אין שום עניין כרגע להטיל הגבלות נרחבות כפי שהיה בעידן נתניהו.

דבר אחד אפשר כבר לקבוע: דלתא, בניגוד לויראנט הבריטי יכול להדביק גם מחוסנים, והרבה, וזאת בניגוד גמור לדו"חות שפרסמה פייזר, השכם והערב על כך שהחיסון מונע הדבקה.

אבל בשביל זה לא מטילים סגרים. רק אחרי שמחלקות הקורונה יתחילו להתמלאות חלילה בחולים, יהיה על מה לדבר. המדד יהיה 60 חולים קשים חדשים ליום, לפחות, בלי זה, אין מה להשוות את הנתונים של היום לקרונה שאפיינה את עידן נתניהו. בנט נמצא כעת בסיטואציה שונה מזה שנתניהו התמודד, שכן  מיליוני אזרחי ישראל כבר מחוסנים, ולפי ההערכה הרווחת בעולם, החיסון היה אמור לספק הגנה מול הנגיף.

העלייה המתמדת במספר החולים הקשים מלמדת שיעילות החיסון מתחילה להתפוגג, רוב החולים הקשים הם מהגל הראשון של המחוסנים, מה שאומר שייתכן שהחיסון מאבד מהאפקטיביות שלו, מה שעשוי לרמוז על עלייה דרמטית במספר החולים הקשים.

אם אכן, זה מה שקורה, אנחנו נהייה משועבדים למזרק למשך השנים הבאות. בהנחה שיהיה מחסור, וכנראה יהיה, כי כל העולם ואשתו יעוטו על החיסון, הקורונה עשויה ללוות אותנו עוד זמן רב, ועוד לא דיברנו על כך שאזרחים רבים יסרבו להתחסן מידי כמה חודשים.

הנתונים שהובאו אתמול על כך שמחלימים כמעט ולא נדבקים, יכולים לעודד רבים במגזר החרדי שיכולים לחלום על כך שהקורונה תפסח עליהם בגל הרביעי. ואולי, אם אכן מחלימים יצאו ללא שריטות מהגל הנוכחי, יהיה ראוי לעודד הדבקת עדר כולל חיסון כדי למגר אחת ולתמיד את הקורונה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *