מזכרי הבנות נוספים בתחומי המסחר נחתמו במסגרת ביקורו של נשיא המדינה בדרום קוריאה

על רקע ההתקדמות לקראת חתימה על הסכם סחר חופשי בין ישראל לדרום קוריאה, ארח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את בכירי התעשיות הקוריאניות באירוע מיוחד בהובלת KCCI (לשכת המסחר והתעשייה הקוריאנית) לצד יו"ר KCCI, Park Yong-Maan, פארק יונגמאן.

הנשיא הודה ליו"ר KCCI על הזמנתו ואמר: "ישראל היא מדינה אשר הפריחה את השממה. עמדנו בפני אתגרים גדולים, כך שהיה עלינו לפתח פתרונות מעולים. אנו רואים אתגרים כהזדמנויות – זהו סודה של ישראל כאומת סטארט-אפ." בסיום דבריו קרא הנשיא למנהיגי הקהילה העסקית הקוריאנית וביקש להזמינם לבוא לישראל ולחקור את ההזדמנויות המצוינות והרבות לשיתופי פעולה.

בין המשתתפים ראשי חברות ותאגידים מתחום הרכב, הגז, האלקטרוניקה והבניה. יו"ר KCCI קוריאה פארק יונג מאן אמר במפגש: "זהו עבורנו ביקור משמעותי וחשוב מאחר ושתי לשכות המסחר- הישראלית והקוריאנית, חתמו לראשונה בהיסטוריה הסכם הבנות. אנו נמשיך בקידום משלחות קוריאניות לישראל כדי להעמיק ככל הניתן את שיתוף הפעולה הפורה בינינו. אני מודה לנשיא על הגעתו למפגש הבוקר."

מיד לאחר מכן פתח הנשיא את הסמינר העסקי המשותף למדינת ישראל ודרום קוריאה יחד עם שרת המסחר Yoo Myung-hee, יו מיונג-הי, ויו"ר התאחדות התעשיינים הקוריאנית,Huh Chang-soo היו צ'אנג-סו. במסגרת הסמינר נשאו דברים נשיא המדינה, שרת המסחר יו ויו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך.

בסיומו נחתמו בנוכחות הנשיא מזכרי הבנות משותפים בתחום המסחר – בין Korea Trade -KOTRA Investment Promotion Agency הקוריאנית לבין מכון הייצוא הישראלי; ובתחום הרובוטיקה – בין עיריית Daegu לבין מכון הייצוא הישראלי.

הנשיא עודד את החברות ואנשי העסקים הקוריאנים לעבוד עם משרד הכלכלה והמסחר הישראלי בשגרירות, כדי לחקור את הטכנולוגיות הישראליות עבורם ולמצוא הזדמנויות השקעה. "אני מאמין כי הגברת שיתוף הפעולה בינינו, יכול להועיל לא רק לעם ישראל ולאזרחי קוריאה, אלא גם לתרום לשלום וליציבות במזרח התיכון. יחד, אנחנו יכולים להביא את הברכה שבחדשנות טכנולוגית לעמים וכלכלות של המזרח התיכון, ולעזור להגביר את הצמיחה הכלכלית שלהם. אנו מצפים להשלמת הסכם הסחר החופשי שלנו שיאפשר לנו להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה שלנו."

מדברי שרת המסחר Yoo Myung-hee, יו מיונג-הי: ״הסכם הסחר החופשי ירחיב משמעותית את הקשרים בינינו וכך גם את השוק, ואנו מקווים שייחתם בקרוב. יהיה זה זינוק לשתי המדינות במגוון בתחומים. ישראל היא מהמדינות החדשניות ביותר בעולם וממשלת קוריאה מוסיפה לעודד גדילה והעמקה של הקשרים המסחריים בין המדינות. בפורום זה אנו מקווים לייצר שיתופי פעולה ולייצר הזדמנויות עסקיות חדשות. התלמוד מלמד אותנו שאם לחברך יש ירקות הגש לו בשר, כלומר עלינו לזהות מה הם החוסרים והחולשות של חברינו כדי להשלימן וכך להביא לשגשוג של שני הצדדים." השרה סיימה את דבריה במילה "להתראות" בעברית והדגישה את הרצון להעמיק ולחזק את הקשרים בין המדינות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *