מזעזע: נהג אוטובוס עצר בתחנה והתעלם מצרכיו של ילד על כסא גלגלים שהמתין במקום

“הילד נותר המום בעקבות האירוע ואף נקלע לסערת רגשות”

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה בשבוע שעבר תביעה נגד חברת האוטובוסים ‘קווים’ בגין אפליית ילד עם מוגבלות בתנועה, זאת לאחר שנהג אוטובוס של החברה לא אפשר לילד המסתייע בכסא גלגלים והמתין בתחנה, לעלות על האוטובוס בו נהג. בתביעה שהוגשה על ידי עו”ד פריד מחאג’נה, דורשת הנציבות בשמו של הילד ומשפחתו פיצוי בסך 62,500 ₪.

המקרה אירע במהלך הקיץ בשנה שעברה, כאשר הילד, בן 10 מהיישוב מודיעין עילית, המתין בתחנת אוטובוס כשהוא על כסא הגלגלים בו הוא מסתייע יחד עם אישה המלווה אותו. על פי כתב התביעה, כשהגיע האוטובוס למקום הוא עצר במרחק גדול מן המדרכה, והמלווה ביקשה מהנהג להתקרב למדרכה על מנת שתוכל לפתוח את הרמפה ולאפשר לילד לעלות לאוטובוס (יש לציין כי זה תפקידו של נהג האוטובוס). הנהג תחילה התקרב מעט, אולם לאחר שהמלווה ביקשה ממנו להתקרב עוד כי המרחק עדיין היה גדול מידי בכדי להעלות את הכסא, הוא סגר את דלתות האוטובוס ונסע לדרכו, כשהוא מותיר את הילד והמלווה בתחנה.

“הילד נותר המום בעקבות האירוע ואף נקלע לסערת רגשות, וביקש לשוב לביתו שכן האירוע גרם לו לתחושות קשות ולפחדים מנסיעה בתחבורה ציבורית מחשש שייתקל בנהגי אוטובוס דוגמת הנהג נשוא כתב תביעה זה”, נכתב בתביעה. “זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתקל הילד בנהג שמונע ממנו שימוש בתחבורה הציבורים, שכן הוא נתקל בנהגי אוטובוסים של הנתבעת אשר מבחינים בו ממתין בתחנה והם אינם עוצרים כדי לאסוף אותו כשאר האנשים ללא מוגבלות”.

אביו של הילד פנה לחברת האוטובוסים על מנת להתלונן על הנהג ולקבל את התייחסות החברה לאירוע, אולם במשך זמן רב החברה לא העבירה את התייחסותה המפורטת לאירוע, לא את התייחסות הנהג ואף לא פירטה באם תוחקר הנהג על האירוע ואם ננקטו כנגדו צעדים כלשהם. בעקבות זאת פנה האב לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שפתחה בבירור בעניין, והוחלט כאמור להגיש את התביעה בשמו של הילד.

אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: “התחבורה הציבורית קריטית ומשמשת אנשים עם מוגבלות בחיי היום יום להגיע למחוז חפצם, ללכת לעבודה, ללימודים, לפגוש חברים ובני משפחה. עם זאת, אנו נתקלים לא אחת בקושי להשתמש בתחבורה הציבורית מכיוון שגם כאשר האוטובוס נגיש הנהג אינו עוצר קרוב לשפת המדרכה או קרוב לאנשים הממתינים בתחנה. המקרה שבגינו הוגשה תביעה הוא חמור במיוחד מכיוון שהנהג סגר את הדלת, נסע והותיר את הילד בתחנה. מקרה זה ממחיש כי הבעיה אינה רק הנגשת האוטובוס, אלא האדם שמפעיל אותו כמו גם הדרכת הנהגים בהתאם על ידי החברה המפעילה, נמשיך לפעול כדי למגר תופעות מסוג זה”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.