מחברת "תמימה" שנועדה לרישום מכירת יהלומים ותכשיטים ב"שחור"

כשהגיעו מבקרי מס הכנסה לחנות תכשיטים, תפסה את עיניהם מחברת "תמימה", שהיתה מונחת לצד הקופה, ואותה ניסה בעל החנות להסתיר בכל כוחו. לאחר דין ודברים הציג בעל החנות את המחברת בפני המבקרים שמצאו שבעל החנות נהג לתעד במחברת את מכירת התכשיטים והיהלומים שנמכרו ב"שחור", בשנים 2019-2018 נמצאו רשומים במחברת זו סך של 77,000 ₪, שלא תועדו בספרי העסק. בעל החנות טען להגנתו: "הייתי זקוק לכסף ולכן לא רשמתי". המקרה הועבר לפקיד שומה חקירות תל-אביב להמשך טיפול. קבלה נותנים רק אם מבקשים, בחנות נעלים, כך לפחות טען בפני המבקרים בעל חנות נעלים שלא רשם הכנסות בסך 3,295 שקלים, אותם הכניס לקופסת נעליים במקום לקופה, שאמר למבקרים: "אני נותן קבלה רק למי שמבקש ובסוף היום אני סופר את כל מה שיש ורושם".
ביקורות אלו ונוספות היו חלק מ-115 ביקורות בעסקים, שערך משרד פקיד שומה גוש דן ושהתרכזו בערים רמת גן, כפר אז"ר, בני ברק, גבעתיים וקריית אונו. מתוצאות המבצע עולה כי 17% מהעסקים שנבדקו, לא רשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

עורך דין שלא תיעד שתי העברות בנקאיות בסכומים של 1,053 ו-1,220 ₪, טען: "לא הספקתי לרשום". עורך דין אחר שבמשרדו נמצא צ'ק על סך 4,500 ₪ בעבור שכר טרחה וכן העברה בנקאית בסך 3,600 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק טען בפני הבודקים: "אני עסק צעיר שטרם יודע אתיך להתנהל בצורה חשבונאית. לתומי חשבתי שיש להנפיק חשבונית מס עם כניסת הכסף לחשבון וחשבתי שחשבונית מס מהווה גם קבלה". בצ'יינג' מצאו המבקרים 4 צ'קים בסכומים של 150$, 2,000$, 2,500 ₪ ו-5,000 ₪ שלא נרשמו בספרים כלל. כשנשאל בעל הצ'יינג' לפשר הדבר השיב: "בקשר להמחאות של הדולרים בדיוק התכוונתי לרשום הלקוח יצא בדיוק כשאתם הגעתם. לגבי ההמחאות בשקלים אני לא זוכר בדיוק את הפרטים, אני אבדוק". במכון לאורטופדיה נמצאה הזמנה עליה נרשם-"שולם 100 ₪" וכי יתרת התשלום עומדת על 2,500 ₪. מיותר לציין שקנייה זו לא תועדה בספרי העסק. בעל המכון טען שהעסקה בוטלה אולם המבקרים, שלא הסתפקו בתשובתו זו יצרו קשר עם הלקוחה שהצהירה ששילמה 2,600 ש"ח טבין ותקילין. תשובתו של בעל המכון לא איחרה להגיע ולטענתו: "אני לא זוכר למה לא רשמתי את הסכומים הללו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *