מחדל של ארומה: בן 50 מורדם ומונשם לאחר ששתה כוס תה

גבר כבן 50 מורדם ומונשם בבית החולים מאיר בכפר סבא אחרי ששתה ממיס שומנים בזמן שלגם תה של רשת ארומה ברעננה

על פי החשד, הגבר שתה כוס תה – ובתוכה היה ממיס השומנים. הוא הובהל לבית החולים עם קשיים בבליעה ותחושת צריבה בפה.

ד"ר קובי מצגר, רופא במרכז לרפואה דחופה בבית החולים מאיר, סיפר: "מיד כשהבנו שלא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית, הזעקנו צוות אף אוזן גרון, והוא אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר. המטופל נלקח מיידית לחדר ניתוח על ידי רופאים מרדימים, לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".

בן ה-50 עדיין מאושפז בבית החולים, והוא נמצא תחת הרדמה והנשמה. ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ במאיר, עדכנה על המטופל: "מצבו יציב, ואנו עדיין בוחנים אם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה העליונות. במצבים שבהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים שעלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת, אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".

ד"ר מצגר הזהיר את הציבור מבליעה של חומרי ניקוי, : "מדובר בחומרי בסיס המכילים סודה קאוסטית, ומוכרים לרובנו כממיסי שומנים למיניהם וטומנים בחובם סכנת חיים של ממש. באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במיכלים המיועדים למזון או למשקה, ויש להרחיקם מהישג ידם של ילדים. כמו כן, יש לזכור להימנע מערבוב חומרי ניקוי מסוגים שונים מחשש לתגובה כימית ביניהם ובפרט אקונומיקה וחומצה כלורית".

מארומה ישראל נמסר בתגובה: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה, נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מייחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *