מחקר חדש מוכיח: נגיפי הקורונה נשארים באוויר כשעתיים

"זה מרמז מאוד שיש פוטנציאל להדבקה באוויר."

במחקר שנערך נמצא כי נגיף הקורונה נמצא באוויר בשני בתי חולים בווהאן שבסין, הדוגמאות הראשונות בעולם האמיתי לכך שהוא יכול להיות מועבר באוויר.

המחקר מתווסף לעדויות הולכות וגוברות לכך שווירוס הקורונה החדש יכול להתפשט באוויר. מדענים זיהו סמנים גנטיים של הנגיף בטיפות הנישאות באוויר, רבים בעלי קוטר קטן מ -1/10,000 אינץ'.

זה הוכח בעבר בניסויים במעבדה, אולם כעת מדענים סינים החוקרים ממצאים בעולם האמיתי מדווחים כי הם זיהו טיפות קטנות המכילות את הסמנים הגנטיים של הנגיף מהאוויר בשני בתי חולים בווהאן, סין, שם החלה ההתפרצות.

לא ידוע אם הנגיף שבדגימות שאספו היה זיהומי, אך טיפות קטנות, שנוצרות בנשימה ובדיבור, יכולות להישאר באוויר ולהישאף על ידי אחרים.

"הרסיסים צפים באוויר לפחות שעתיים" אמרה לינסי מאר, פרופסור להנדסה אזרחית וסביבתית בווירג'יניה טק, שלא הייתה מעורבת במאמר האחרון. "זה מרמז מאוד שיש פוטנציאל להדבקה באוויר."

ד"ר מאר ומדענים רבים אחרים טוענים כי ישנן ראיות הולכות וגוברות לכך שווירוס הקורונה מופץ על ידי טיפות זעירות המכונות אירוסולים.

ארגון הבריאות העולמי צמצם עד כה את האפשרות באומרו שהמחלה מועברת לרוב דרך טיפות גדולות יותר שלא נשארות צפות לאורך זמן, או באמצעות נגיעה במשטחים מזוהמים.

אפילו עם הממצאים החדשים, הנושא אינו מיושב. למרות ש- RNA של הנגיף – התכנון הגנטי – היה קיים ברסיסים, המדענים אינם יודעים עדיין אם הנגיפים נשארים זיהומיים או שמא הבדיקות גילו שברי וירוסים לא מזיקים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *