העיר החרדית עם התושבים הבריאים ביותר

ומי היא העיר החרדית עם שיעורי התחלואה הנמוכים ביותר ?

תוחלת החיים הגבוהה ביותר היא בכפר סבא (גיל 84.4); תוחלת החיים הנמוכה ביותר הייתה בבת ים – יותר משלוש שנים הפרש (81.1); תמותת התינוקות הגבוהה ביותר היא דווקא בבאר שבע – 4.8 תינוקות מתוך 1000 לידות נפטרים, שיעור התמותה הנמוך ביותר נרשם בכפר סבא עם 0.9 מקרי תמותה לכל 1,000 לידות.

עוד עולה מהמחקר של משרד הבריאות כי 90% מתושבי העיר החרדית בני ברק סבורים שמצבם הבריאותי הוא טוב או טוב מאוד. לעומתם, רק 70% מתושבי אשקלון סבורים שמצבם הבריאותי הוא טוב או טוב מאוד.

על פי הנתונים, שיעור התחלואה הגבוה ביותר בסרטן (מכל הסוגים) בקרב גברים נרשם באשדוד: 379 מקרי סרטן על כל 100 אלף תושבים, בבני ברק לעומת זאת השיעור הנמוך ביותר – 264 מקרי תחלואה על כל 100 אלף תושבים.

על פי הדו"ח, בראשון לציון יש את שיעור המעשנים הגבוה ביותר – 28% מתושבי העיר (אחד מכל ארבעה תושבים), לעומת זאת ביישובים בני ברק ובית שמש יש את השיעורים הנמוכים היותר – 15%.

העיר הפעילה ביותר מבחינה ספורטיבית היא רחובות שם 47% – כמעט מחצית האוכלוסייה – מבצעת פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע, לעומת זאת בבני ברק ובירושלים רק 27% מקפידים לעשות ספורט.

בכפר סבא שיעור המתחסנים נגד שפעת הוא הגבוה ביותר – 32% מכלל התושבים, לעומת זאת בבני ברק רק 16% מקפידים כל חורף ללכת ולהתחסן. ומה העיר הכי מנומנמת? על פי נתוני משרד הבריאות 10% מתושבי אשדוד נוטלים כדורי שינה לעומת זאת דווקא הירושלמים מצליחים לישון בשקט ורק 5% מהם זקוקים לטיפול בתרופות לשינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *