מיליוני אנשים ברחבי העולם עוקבים אחרי הסטורי של 'אווה'

120 מיליון צפיות, מעל 880 אלף עוקבים וסיקור ביותר מ-50 מדינות שונות ברחבי העולם- יוזמי פרויקט ׳הסטורי של אווה׳ חושפים את הנתונים בתום 24 שעות

120 מיליון צפיות, מעל 880 אלף עוקבים וסיקור ביותר מ-50 מדינות שונות ברחבי העולם- יוזמי פרויקט ׳הסטורי של אווה׳ חושפים את הנתונים בתום 24 שעות

״את חושבת שיזכרו אותנו, אנני?״, כך שואלת אווה היימן בסטורי האחרון שחתם היום את פרויקט ״הסטורי של אווה״.
עד לפני שבוע, אווה הייתה ילדה אנונימית, אחת מבין שישה מיליון שנספו בשואה ואילו היום, אחרי 24 שעות סיפורה הגיע ללבבותיהם של מיליונים ברחבי העולם.
היוזמה של איש ההייטק והמדיה מתי כוכבי ובתו, מאיה כוכבי, הסעירה את העולם כאשר שחזרה את יומנה של הנערה בת ה-13 מהונגריה כסטוריז בסרט אינסטגרמי חסר תקדים.

עד כה כ-120 מיליון אנשים צפו בפרויקט, וממוצע הצפיות בכל סטוריז עומד על 440 אלף. לעמוד מעל 880 אלף עוקבים ועדיין ממשיכים להצטרף אליו אלפי עוקבים מידי שעה. עשרות אלפי מובילי דעה, אמנים ואושיות רשת ישראליים ובינלאומיים, שביחד מגיעים ל-50 מיליון עוקבים, שיתפו את הסטורי של אווה ביממה האחרונה. מתחילת השבוע ביקרו בפרופיל האינסטגרם של אווה 3 מיליון אנשים, 101 אלף שיתפו את הסטוריז בעמודיהם האישיים ולמעלה מ-3.5 מיליון אינטראקציות התקיימו בתוך הסטוריז דרך הודעות, תגובות, מענה על שאלות והשתתפות בסקרים.

״100 אלף אנשים שלחו לאווה את אהבתם תוך שעה ורשמו לה מילים אחרונות,״ אמרו מתי כוכבי ובתו מאיה עם צאת יום השואה ולגבורה. ״הסטורי של אווה בא לגשר על תפיסת הזיכרון המשתנה בין דורות, בייחוד עם כניסתן וצמיחתן של טכנולוגיות מתקדמות המייצרות דפוסי התנהגות ותקשורת חדשים. אנשים וצעירים כותבים לנו- לאווה- לעמוד ומרגישים חיבור רגשי עמוק אליה, כאילו היו חברים קרובים שלה וזה מבחינתנו מעיד על כך שאכן אפשר לייצר מודלים חדשניים ומשמעותיים של זיכרון.״
הפרויקט המיוחד מבוסס על יומן אישי שהשאירה אחריה אווה, אשר עובד לתסריט והופק עם צוות של כ -400 אנשי הפקה, שחקנים וניצבים, ששחזרו את חייה של הנערה. צילומי הסרט האינסטגרמי התקיימו בעיר לבוב, אוקראינה ובעבורם הובאו רכבי קומנדקר, משאיות, טנקים, אופנועים תקופתיים, קרונות רכבת ישנים וכלבים מאולפים. זאת לצד מאות פרטי ארט, תלבושות, כלי נשק ומדים צבאיים שהגיעו ממחסנים ואוספים פרטיים.

במשך 24 שעות, החל משעה 16:00 בצהריי יום רביעי ה-1.05 ועד לצהריי יום חמישי ה-2.05, הועלו בעמוד האינסטגרם של אווה עשרות סרטוני וידיאו, תמונות סטילס וקטעי טקסט שונים דרכם נחשפו מידי שעה האירועים שאירעו בחודשים האחרונים לחייה. החל מהיכרות עם משפחתה וחברותיה, דרך פלישת הנאצים לעיר מגוריה, החלת חוקי הגזע והטלאי, העקירה מהבית והמעבר לגטו, התהפוכות האדירות אותם חוותה ועד לעלייתה לרכבת לאושוויץ.
כפרויקט זיכרון ציבורי עצמאי, מטרת "הסטורי של אווה" היא להציע דרך רלוונטית וחדשנית ללמד ולשמר את זיכרון השואה כיום, בעיקר בקרב צעירים, ובמיוחד בתקופה של אנטישמיות מתגברת ועל רקע מספרם ההולך ומתמעט של ניצולי השואה. ההפקה פורצת הדרך הותאמה במיוחד לצפייה דרך מסכי טלפון וצולמה כולה מזווית ראייה של 'סלפי' ובגוף ראשון כפי שמאפיין את התקשורת באינסטגרם וברשת החברתית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *