מי הדליף לעמית סגל את ההסכם? תאוריית הקונספרצייה של מקורב נתניהו

העיתונאי בועז גולן, המזוהה עם תומכי נתניהו לא מרים ידיים ומעלה תאורייה לפיה גדעון סער זומם ומבשל את אחד התרגילים הפוליטיים הגדולים שנראו אי פעם בישראל

העיתונאי בועז גולן, המזוהה עם תומכי נתניהו לא מרים ידיים ומעלה תאורייה לפיה גדעון סער זומם ומבשל את אחד התרגילים הפוליטיים הגדולים שנראו אי פעם בישראל.

קחו את הכל בערבון מוגבל וקראו להנאתכם…

וכך כותב גולן:

האם גדעון סער, יו״ר תקווה חדשה, זומם ומבשל את התרגיל הכי מסריח שנראה אי פעם בפוליטיקה הישראלית?
שני דברם מעניינים קרו בו זמנית אתמול.

אחד: מישהו מהקואליציה החדשה הדליף לעמית סגל את המידע שלא עבר בתדרוך הרשמי לעיתונאים על ההסכמים הקואליציוניים. מידע שמסביר באופן מפורט על הוויתורים המטורפים לרע"מ, הכספים הייחודיים, שר במשרד רה"מ, הקפאת כל הקנסות, הריסות הבנייה ועוד.
הדבר השני שקרה אתמול בתזמון מאוד מעניין: אלקין מדליף לכאורה את הצעת החוק של הקואליציה נגד נתניהו, הצעה שלפיה נתניהו לא יורשה בכלל להתמודד לכנסת. יכול להיות שיש קשר בין הדברים? אם אכן אלקין הדליף את הצעת החוק, יכול להיות שגדעון סער קשור גם בהדלפה הראשונה?

שימו לב מה קרה כאן בשבוע האחרון. הוכנסה עז ענקית לממשלה, שלא לומר שד. מפלגות ימינה, ישראל ביתנו ותקווה חדשה חותמות על הסכם עם ממשלה שבה יושבים האחים המוסלמים, ולא, הם לא תומכים מבחוץ בממשלה, בפעם הראשונה בהיסטוריה הם חלק מהממשלה ובלעדיהם אין 61 חברים.

עוד ראינו שגדעון סער כמעט ולא דיבר ולא הופיע בתקשורת בכל התקופה של המשא ומתן הקואליציוני. הוא הגיש רשימת דרישות בלתי סבירות בחוצפתן וקיבל כמעט את כל התפקידים שרצה. ועדיין, ביום חתימת ההסכם ואפילו בתמונות האחרונות ממלון דן, הוא לא נראה. בישיבה החגיגית הראשונה הוא מסתתר מאחורי בנט ובורח ממפגש עם מנסור עבאס.
זה נראה לכם מקרי?

גולן ממשיך וכותב; יכול להיות שגדעון סער שלח את נפתלי בנט קדימה להיות בראש המורדים, ואפילו וויתר לו על ראשות הממשלה כדי שהוא יהיה זה שעשה את מעשה הבגידה הכי גדול במחנה שלו. נפתלי בנט הוא זה שעל שמו חתומה הממשלה הרעה הזאת בזמן שסער נשאר בשקט מאחורי הקלעים, מקבל הכל, משתף פעולה על מלא, אבל שום דבר לא נדבק בו.

אז חוץ מזה שבנט יחטוף הכי הרבה אש ציבורית על המהלך הזה, גדעון סער, כנראה מבשל עוד משהו.

שימו לב. לא סתם הודלפו אתמול גם ההסכמים המטורפים עם רע"מ וגם החקיקה הפרסונלית נגד נתניהו.

החלום של סער מרגע שהתמודד נגד נתניהו בפריימריז ועד עכשיו, זה להרוס את נתניהו ואת הליכוד. מצד שני, הוא גם חולם לחזור לימין וחושב שיש לו סיכוי יום אחד להיות ראש ממשלה מתוך הימין. ולכן, יכול להיות שהוא רוקם פה מהלך נוסף. סער ואלקין בכוונה חושפים לציבור עכשיו את ההסכמים עם רע"מ. הם רוצים להגדיל את הלחץ הציבורי ולגרום לזעקה גדולה יותר נגד הממשלה החדשה ונגד הישיבה עם רע"מ. בעצם, המטרה שלהם היא לגרום לכולם לעסוק רק ברע"מ (אגב, בדיוק כמו שסמוטריץ' עשה לפני כן מצד ימין), לגרום לכל העיניים להתמקד במכירה של הנגב, בוויתורים על המדינה ולייצר היסטריה ופאניקה גדולה (ובצדק).

ואז?
סער ינסה לקחת 4 חברים מהליכוד ולהביא אותם לממשלה החדשה במקום רע"מ. הוא ינסה לגייס עריקים ולהציג את הצטרפותם לממשלה במקום רע"מ כתנאי. אם לא תקבלו אותם ותתנו להם תיקים, לא אכנס לממשלה. בנט ולפיד יהיו חייבים לקבל את האולטימטום ומאותו הרגע הסיפור מתהפך. השד הגדול שהיה יצא, ומי "שהציל" את המדינה ממשלה עם רע"מ הוא גדעון סער.

ברגע הזה אף אחד לא יזכור שהוא פיצל את הליכוד, הרס את מחנה הימין, גנב קולות ימין והעביר לשמאל, החרים את הליכוד והקים ממשלה עם לפיד ומירב מיכאלי. כלום. סער יהיה זה שבזכותו הממשלה זזה עוד כמה מעלות ימינה.

ועכשיו אתם מבינים למה החוק הדרקוני נגד נתניהו מודלף בדיוק באותו הזמן? זה קורה כדי לסמן לחברי הליכוד שנתניהו אוטוטו הולך. שגם בראש האופוזיציה הוא לא יעמוד. ללא נתניהו, הליכוד עלול להישאר ללא מנהיג זמן רב ועד שיצליח להתאחד מאחורי מישהו חדש, הוא יתפצל ויתפרק לחלקים רבים וקטנים. במצב הזה, יגיד להם סער, לאותם עריקים, כדאי לכם להצטרף לממשלה יחד איתי, גם ככה לא יישאר שם דבר. ובתוך מי שהציל את המדינה מרע"מ הוא עוד ינסה לחזור יחד עם העריקים לראשות הליכוד והימין.

בימים המטורפים האלה, כשכל הקווים האדומים נחצים, זה לא מופרך לחשוב שגם זה יכול לקרות. גדעון סער אכול שנאה ויצר נקמה ויכול להיות שהוא רוקם את התרגיל הכי מסריח בפוליטיקה אי פעם.
אם תעקבו אחר כמה חברי כנסת בליכוד, ההתבטאויות שלהם – זה לא יהיה מופרך לחשוב שסער כבר מדבר עם מי מהם.

השאלה הגדולה היא האם חברי הכנסת מהליכוד יעמדו בפרץ, יבינו שרק ליכוד בניהם ישמור על הליכוד, או יבגדו לטובת תפקיד… ואחריהם… המבול.

כמובן שהכל בגדר תאוריה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *