מי פטור מבידוד ומתי יש לבצע בדיקת PCR? זהו מתווה הבידודים החדש

מטה ההסברה למאבק בקורונה פרסם את ההנחיות העדכניות למדיניות הבידודים החדשה, שנכנסת הלילה לתוקף. כך תדעו אם אתם פטורים מבידוד – כל הפרטים

מדיניות הבידודים החדשה שנכנסה לתוקף בחצות:

במקרה של חשיפה למאומת לנגיף הקורונה (ללא אבחנה בין הווריאנטים):

• מחוסנים/מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית):

– תוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

– תוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה:

(-) תוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

(-) תוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

כמו כן, אדם מחוסן/מחלים , המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

• לא מחוסנים/לא מחלימים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) – יבצעו בדיקת PCR:

– תוצאה שלילית – ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7 .

– תוצאה חיובית – יכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

כמו כן, אדם שלא חוסן /לא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, יכנס לאחר סיום הטיפול, לבידוד, למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7 .

מימון בדיקת האנטיגן במקרה של חשיפה למאומת, יהיה במימון המדינה.

המדיניות נכנסה לתוקף החל מ- (יום רביעי) בחצות, 30/12/2021 (בלילה שבין רביעי לחמישי) בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *