מהלומה לחרדים אחרי המעונות והח"פ: שר האוצר מנחית גזרה נוספת על הזוגות

האוצר מתכנן קיצוץ של תקציב המשכנתאות לזכאים של משרד השיכון ב-200 מיליון שקלים, מדובר בגזרה נוספת שמתוכננת לפגוע באופן ישיר בחרדים ובזוגות הצעירים בעיקר.

ליברמן לא עוצר: שר האוצר מנחית מכה נוספת על השכבות החלשות: תנאי הזכאות למשכנתא מהמדינה יוקשחו.

האוצר מתכנן קיצוץ של תקציב המשכנתאות לזכאים של משרד השיכון ב-200 מיליון שקלים.

הקיצוץ יתבצע על ידי הקשחת התנאים לקבלת זכאות. על פי הצעת האוצר, רף הזכאות המינימלי יקפוץ מ-599 נקודות ל-2,000 נקודות (קפיצה של פי 3.5).

בתוך כך, ח"כ יעקב אשר חושף בדיון הדחוף שיזם על גזירת 'הכפלת המס על כלים חד-פעמיים' כי המיסוי הוא רק על חד"פ דק שנמצא בשימוש אצל משפחות מעוטות יכולת, בעוד על החד"פ העבה של המסעדות והמשפחות האמידות אין מיסוי. "את הממשלה הרעה והחד-פעמית הזו צריך לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה".

יצויין כי גם בגימלאים ליברמן מתכנן לפגוע, שר האוצר מציע לעצור את הנפקת איגרות החוב המיועדות לקרנות הפנסיה, שנועדו להגן על תשואות החוסכים, ולהחליף אותן במנגנון שיבטיח תשואה מינימלית.

הצעת האוצר הדרמטית מופיעה בחוק ההסדרים. להערכת אנשי אגף התקציבים, המהלך יביא לחיסכון של 7 מיליארד שקל לשנה בהוצאה השוטפת.על פי הצעת האוצר, לחוסכים תובטח תשואה שנתית מינימלית של 5%, וכן המהלך לא ייפגע ואפילו ישפר את מצבם של החוסכים לפנסיה, שנהנים כיום מתשואה של 4.86%. כיום המדינה מנפיקה לקרנות איגרות חוב לא סחירות בהיקף של 30% מנכסיהן.

היקף הנפקת איגרות החוב מסתכם ב־230 מיליארד שקל והוא צפוי לגדול בשנים הבאות. התשואה העודפת של איגרות החוב כרוכה בהוצאה הנאמדת ב־8.9 מיליארד שקל בשנת 2021. במקום ההנפקה מציעים באוצר מנגנון חלופי להשלמת התשואה בקרנות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *