"מלחמה הופכת לדבר בלתי נמנע, קייב תופצץ בימים הקרובים"

שגריר אוקראינה הודיע לגרמניה כי הם מבקשים 12,000 טילים נגד טנקים. "התחושה היא שמלחמה הופכת יותר ויותר לדבר בלתי נמנע. וייתכן שאפילו קייב עצמה תופצץ בימים הקרובים"

שר החוץ סרגיי לברוב נפגש עם נשיא רוסיה פוטין ואמר לו כי למרות שהמערב השיב בשלילה לדרישותיה העיקריות של מוסקבה, הוא ממליץ להמשיך איתו בדיאולוג.

במקביל, שגריר אוקראינה הודיע לגרמניה כי הם מבקשים 12,000 טילים נגד טנקים. "התחושה היא שמלחמה הופכת יותר ויותר לדבר בלתי נמנע. וייתכן שאפילו קייב עצמה תופצץ בימים הקרובים".

מהצד האוקראיני נשמעו היום קולות פיוס, לאחר ששגריר אוקראינה בלונדון אמר כי ארצו עשויה להסכים לוותר על כוונתה להצטרף לברית הצפון-אטלנטית – ואז חזר בו בלחץ לשכת הנשיאות בקייב. במוסקבה מאותתים לאוקראינה ללכת לצעד הזה: "יסייע מאוד להפחית את הדאגות הביטחוניות שלנו".

הקרמלין גם מראה על סימני התקפלות כאשר בצהריים (יום ב')  מסרו כי אם הממשלה האוקראינית אכן תוותר – כפי שהשתמע לשעה קלה מדברי השגריר – על כוונתה להתקבל כחברה בברית הצפון-אטלנטית, הדבר יסייע באופן משמעותי להפחית את דאגותיה הביטחוניות של מוסקבה.

במערב מעריכים כי רוסיה משתמשת כעת באוקראינה כקלף מיקוח, וכי האיתותים שלה שהיא נערכת לפלוש אל המדינה נועדו לאלץ את ארה"ב להציג לה ערבויות שנאט"ו תחדל לצרף אליה מדינות ממזרח היבשת ותסיג כוחות ממדינות שם שבה הם הוצבו בשנים האחרונות.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי למרות הדיונים הקדחתניים, היחסים בין מוסקבה לוושינגטון "על הרצפה". "ראשי המדינות מנהלים דו-שיח, יש דיאלוג גם בחזיתות אחרות, וזה דבר חיובי, כי אתם יודעים שרק לפני שנתיים היה אפס דיאלוג בין הצדדים, לא היו שום מגעים. אבל בכל הנוגע לשאר, למרבה הצער בכל הקשור ליחסים הבילטרליים אפשר לדבר רק על דברים שליליים. אנחנו נמצאים בנקודה מאוד-מאוד נמוכה. היחסים מוטלים על הרצפה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *