משלמים אגרת רישוי באינטרנט או בטלפון ומקבלים מיידית את הרישיון במייל

זו הפעם הראשונה בשירות הציבורי שהאזרחים מקבלים מסמך רשמי של המדינה באופן מידי לאחר ביצוע פעולה דיגיטלית של תשלום מקוון

בשורה טובה לבעלי הרכב. ניתן לשלם עבור אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני (5678*), ולקבל את הרישיון מיידית בדואר האלקטרוני (מייל), מבלי לצאת מהבית. כך הודיעה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל.

לדברי טרנר-אייל, השירות החדש יאפשר לראשונה להדפיס את רישיון הרכב בבית, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי.

ראש אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, צור אהרון הוסיף כי האגף, יחד עם ממשל זמין, סיים פיתוח ייחודי המאפשר לשלוח את רישיון הרכב בתבנית מסמך PDF למייל של משלם האגרה, לאחר ביצוע התשלום. "זו הפעם הראשונה בשירות הציבורי שהאזרחים מקבלים מסמך רשמי של המדינה באופן מידי לאחר ביצוע פעולה דיגיטלית של תשלום מקוון", הוסיף אהרון.

סמנכ"ל מנהל התנועה, (אינג') אבנר פלור ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט"). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.

סמנכ"ל שירות במשרד התחבורה, גילי כהן הזכיר כי לפני כשנה ביטל משרד התחבורה את החובה להחזיק רישיון נהיגה ורכב בעת הנהיגה בכלי רכב פרטיים ומסחריים, במטרה לצמצם את הביורוקרטיה ולחסוך מהנהגים קנסות מיותרים. בדיקת תוקף הרישיונות מתבצעת כיום באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און-ליין למשרד התחבורה וחוסכת מהנהגים גם את הצורך בהנפקת כפל רישיונות נהיגה ורכב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *