מנדלבליט תוקף את אוחנה: "מינוי בן ארי חורג מהרגיל"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף בחריפות את שר המשפטים אמיר אוחנה אשר מינה את עורכת הדין אורלי בן-ארי גינזברג לממלאת המקום של פרקליט המדינה שי ניצן. "מינויה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות, ולפיכך קיימת מניעה משפטית לאשרו", הגיב היועץ.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף בחריפות את שר המשפטים אמיר אוחנה אשר מינה את עורכת הדין אורלי בן-ארי גינזברג לממלאת המקום של פרקליט המדינה שי ניצן. "מינויה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות, ולפיכך קיימת מניעה משפטית לאשרו", הגיב היועץ.

"אין חולק על העובדה שעו"ד בן ארי היא פרקליטה ותיקה, ולה זכויות רבות בפרקליטות", כותב מנדלבליט לאוחנה. "אולם, יש לזכור כי אין מדובר בתפקיד מהדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המדינה. תפקיד משנה לפרקליט מחוז ודאי אינו אחד מהתפקידים הטבעיים מהם ימונה פרקליט המדינה, קל וחומר לא ממלא מקומו שתכליתו מטבעה היא, ככלל, שימור המצב הקיים".

לטענת היועץ עו"ד בן ארי לא עומדת בתנאי הסף לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה. "חשוב לחזור ולהדגיש כי אינני חולק על כך שלפי חוק שירות המדינה זוהי סמכותו של שר המשפטים למנות את ממלא מקום פרקליט המדינה", ציין. "יחד עם זאת לאור המאפיינים המיוחדים של התפקידים הללו, המהווים שומרי סף של מדיניות הממשלה נקבעו על ידי הממשלה שורה של הסדרים שהמטרה שלהם להבטיח את העצמאות של המועמדים".

היום (ג') שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע כי בחר במשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. שר המשפטים אמיר אוחנה: "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה.

סעיף 23א (ב) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשע"ט – 1959 מורה כך: "נתפנתה משרתו של נושא משרה או נבצר ממנו להשתמש בסמכותו או למלא את תפקידו, רשאי השר שעם משרדו נמנית המשרה (בסעיף זה – השר), בהתייעצות עם נציב השירות, להטיל על עובד מדינה אחר למלא את התפקיד, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים".

כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. *התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות. החלטתי כי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז – היא שתמלא את מקום פרקליט המדינה היוצא.

אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה.

להלן חלק מדברי השבח להן זכתה עו"ד בן-ארי גינזברג לאורך השנים האחרונות גם מפרקליט המדינה היוצא, שי ניצן: "פרקליטה חכמה, יסודית, מנוסה מאוד, חרוצה ורבת פנים. במהלך השנים טיפלה בתיקים ובנושאי רוחב רבים הקשורים לתחום הביטחוני והיוותה ומהווה בת סמכא בקנה מידע ארצי בתחום זה. גב' בן-ארי מתפקדת כראש הפורום הביטחוני בפרקליטות המדינה ועוסקת הן בניהול ברמת המחוז, הן בטיפול בתיקים בטחוניים ואחרים חשובים ביותר והן בקידום נושאים רוחביים במסגרת הרחבה של פרקליטות המדינה. בשל נסיונה הרב ומומחיותה בתחום הביטחוני מילאה תפקיד מפתח בגיבוש חוק המאבק בטרור שהתקבל בכנסת… גם תפקידים אלה ממלאת על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב אמות מידה מקצועיות גבוהות והתעמקות בתחומי ידע משפטיים מגוונים, ראייה מערכתית ותפיסה ערכית של האינטרס הציבורי, ויכולות חניכה וניהול של פרקליטים הכפופים לה".

בהזדמנות נוספת כתב: "פרקליטה חרוצה מאוד, מוכשרת, בעלת תפיסה משפטית מרשימה, בקיאות רבה בפסיקה, ובעיקר – שכל ישר. טיפולה בעניינים המשותפים בהם עסקנו התבטא ביסודיות רבה, בדבקות ובמסירות, בניתוח משפטי, בכושר אנליטי וביכולת להגיע לתוצאות. עיקר מומחיותה הינו כמובן בתחום הפלילי – בו ניהלה הליכים רבים מאוד בבתי המשפט המחוזיים ובבתי משפט השלום, ובו הנחתה פרקליטים רבים שפעלו תחת פיקוחה האישי והמסור. אולם אורלי עסקה גם בנושאים רגישים בתחום המנהלי… ובנושאים אלה גם כן פעלה בחכמה, ברגישות, ובאורח מסור ויסודי. אורלי הינה בוגרת קורס המנהלים של המשרד והיא ניהלה פרקליטים בפועל, וידה רב לה גם בתחום האקדמי – כבעלת תואר מתקדם בלימודי המשפטים וכמרצה באוניברסיטת תל אביב. מעבר לכל, אורלי הינה גם בעלת מזג נעים והליכות נעימות".

השופט אורי שהם, לשעבר הפצ"ר ושופט ביהמ"ש העליון וכיום נציב התלונות על השופטים: "גיליתי תובעת מקצועית, מוכשרת, בעלת ידע כללי רחב והיכרות מעמיקה עם החומר הרלוונטי למשפט. עו"ד בן-ארי ניחנה במזג נוח, והיא נעימת הליכות אך זאת מבלי להתפשר כהוא זה על האינטרס הציבורי ועל הצורך באכיפת חוק, ולעתים במיצוי הדין. הפגינה כבוד כלפי בית המשפט, ונהגה לכבד את ב"כ הצד שכנגד, תוך הפגנת קולגיאליות מקצועית כלפיהם. הפגינה תמיד אמינות ויושרה רבה, בצד יכולת חקירה והבעה בכתב ובע"פ. הופעותיה בבית המשפט זכו להערכה רבה, הן על ידי חבריי (בתיקי הרכב) והן על ידי, בכל מגוון התיקים. מתוך עיון בתפקידים הרבים שביצעה ותחומי האחריות המונחים על כתפיה, אני משוכנע כי מדובר במועמדת מצוינת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *