מנכ"ל שיבא: "כנראה שנצטרך לקחת חיסון רביעי, חמישי, שישי ושביעי"

לקראת הדיון של צוות המומחים לטיפול במגפות באשר לחיסון רביעי עבור מדוכאי חיסון, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא ארנון אפק התריע כי לא מן הנמנע שגם שאר הציבור יידרש לקבלת מנות נוספות.

לקראת הדיון של צוות המומחים לטיפול במגפות באשר לחיסון רביעי עבור מדוכאי חיסון, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא ארנון אפק התריע כי לא מן הנמנע שגם שאר הציבור יידרש לקבלת מנות נוספות. "אני רוצה לבשר למי שחושב שלא נגיע לזה – שהוא פשוט טועה", אמר אפק בריאיון לאולפן הבוקר של ynet. הוא הסביר כי "כל עוד יש מגפה באזורים שאין בהם כמעט חיסונים – כמו אפריקה למשל, יהיו עוד ועוד וריאנטים וכנראה שנצטרך לקחת חיסון רביעי, חמישי, שישי ושביעי".

מנהלת יחידת טיפול נמרץ באחד מבתי החולים באפריקה אמר לרשת SABC: “יש עלייה אקספוננציאלית באשפוז ילדים וצעירים. הם מפתחים תסמינים בינוניים עד קשים, נדרשים להנשמה ולאשפוז ממושך. המצב מדאיג, זה לא היה בגלים קודמים”.

הכתב נדב אייל צייץ: “דיווחים מדרא”פ על פגיעה גבוהה יותר של אומיקרון בילדים קטנים. אין לנו דאטה אחרי אנליזה אלא דיווחים של רופאים, אבל צריך לעקוב היטב. נקווה שכל חגיגות “האומיקרון מאחורינו” בישראל יתבררו כנכונות. בינתיים הן נראות פרובינציאליות ביחס לשיח המדענים בעולם ובישראל.”

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר אמש כי אנו עדיין לא יודעים מספיק על זן האומיקרון החדש, אבל כן יודעים שהוא מדבק מאוד. בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט כי “כל יום אנחנו מבצעים הערכה מחודשת לגבי הקלות והחמרות. הסיבה שהמצב טוב בארץ זה בגלל שאנחנו יודעים מתי להדק ומתי להרפות. עדיף להיות זהירים בתחילה ולא להצטער על זה אחר כך”.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש אמר הבוקר בריאיון לרן בנימיני בכאן רשת ב כי “אי אפשר להוציא צפירת הרגעה לגבי האומיקרון”. אש הסביר כי האומיקרון “עדיין מתפשט בדרום אפריקה ואנחנו לא יודעים את נתונים לגבי העמידות שלו בפני חיסון”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *