מסלולי טיול לעונת האביב והקיץ

טיולים הם הזדמנות נהדרת להכיר זווית אחרת של בני המשפחה שלנו. פתאום ילד בעייתי בבית הספר בגלל עודף אנרגיות פורח ועוזר לכולם, אבא שתמיד טרוד בעבודה רגוע וסבלני, וכל המשפחה מתחברת

איפה לטייל באביב ובקיץ?

טיולים באביב ובקיץ הם לרובנו הכרח בגלל סידור חופשות הילדים, ועקב תנאי האקלים בישראל האזורים האידיאלים לטיול בתקופה זו הם לרוב בצפון הארץ.

מסלולים בשביל הגולן

שביל הגולן הוא שביל הליכה ארוך אשר ניתן לטייל אותו בבת אחת או לעשות ממנו חלקים. השביל השלם לוקח כשבוע הליכה, ויביא אתכם מהחרמון עד דרום הרמה. שני המסלולים המומלצים ביותר בתוך שביל הגולן כוללים:

מקופות החרמון לנמרוד: מדובר בטיול ייחודי בישראל בשל מאפייני הקרקע והאקלים. הצמחייה באזור היא שילוב של חורש ים תיכוני עם עצים הדורשים מזג אוויר קר יותר. אם תתחילו את המסלול מקופות החרמון חלק גדול ממנו יהיה בירידה, עד העלייה למבצר נמרוד העתיק שנבנה על ידי הממלוכים.

מהר בנטל למרום גולן: מדובר באפשרות לטיול מעט יותר רגוע ושטוח בשביל הגולן. הטיול יביא אתכם לכרי דשא מאופק ועד אופק, מנוקדים בפרחים בשלל צבעי הקשת באביב. קיים סיכוי גבוה באופן יחסי לצפות בבעלי חיים כדוגמת חזירי בר או צבאים.

מסלולי שביל הגולן הם מהממים ביופיים, אך אינם מעגליים ולכן דורשים השארת רכב בנקודות ההתחלה והסיום. מומלץ לטייל באביב, כאשר הגעה בזמן פריחת מטעי הדובדבנים היא חוויה מרהיבה.

מסלולי מים

במקרה שמזג האוויר איננו מאפשר טיול רגלי מאומץ, ניתן בהחלט לבחור במסלול עם מים. המים גם יוסיפו אטרקציה שתמשוך את הילדים להתמיד במסלול, אך דורשים זהירות במידה ומטיילים עם פעוטות. מסלולי מים מומלצים כוללים את:

המג'רסה: מדובר בשפך נחל דליות, הזורם מרמת הגולן ומתנקז אל צפון מזרח הכינרת. גובה המים לרוב לא עולה על גובה המותניים (של מבוגר) והמסלול הרטוב עצמו נמשך כמה מאות מטרים.

מעיינות עין כרם: ניתן ליהנות מטיולי מים גם בלי להגיע עד הצפון הרחוק. מעיינות עין כרם מאפשרים טיול נעים עם שלל מעיינות קטנים הפזורים לאורך השביל, עם הנוף של שכונת עין כרם הירושלמית המהממת.

מסלול המעיינות הטוב בארץ לדעת רבים הוא שביל המעיינות בעמק בית שאן. השביל כולל בין השאר את נחל הקיבוצים, מסלול של כמה מאות מטרים, חלקו מוצל על ידי קני סוף.

מסלולים נוספים באזור הצפון

ישנם מסלולי הליכה רבים באזור הצפון. כדאי מאוד לנסות לחשוב מה המטרה של הטיול, ומה האטרקציה שמושכת אתכם במיוחד. האם טיול בתוך מערה מושך אתכם יותר, או שמע נוף או אזור מיוער? חלק מהמסלולים הטובים ביותר לכל המשפחה בצפון הם:

שביל הפסגה בהר מירון: הר מירון הוא ההר השני בגובהו בישראל. ההר עצמו מציע שפע אדיר של מסלולי הליכה ומוקדי עניין. שביל הפסגה הוא הזדמנות נהדרת לטיול רגלי עם ילדים. מדובר בשביל של קילומטרים ספורים בלבד, המציע תצפית מרהיבה על כל אזור הצפון. רובו ככולו של השביל מיוער ומוצל, כאשר אחת לכמה מאות מטרים נפערת קרחת יער והנוף המהמם נגלה לעיניכם.

מערת עלמה: מערת עלמה היא אחת המערות הגדולות ביותר בישראל. המערה עצמה נפערת לעומק של כמה מאות מטרים, ומכילה נטיפים וזקיפים. כדאי מאוד להביא לטיול פנס ראש, מאחר ותצטרכו להזדחל במעברים צפופים חלקם בירידה תלולה. המסלול מאוד מתאים לזוגות אך עשוי להיות מאתגר מאוד לטיול עם ילדים.

מעבר לשביל הפסגה, ניתן למצוא בהר מירון את המסלול לעין נריה הפחות מלא במטיילים, מערת הנטיפים של בית ג'אן, או פשוט לרדת אל נחל צבעון בתוואי שביל ישראל.  

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *