מסע הלויית כבו"ק האדמו"ר מסדיגורא: המשטרה פרסה מחסומים בני ברק נחסמת • מתעדכן

על רקע הקורונה, בחסידות סאדיגורה מחדדים את ההוראות לקראת מסע ההלוויה: הכניסה להיכל ביהמ״ד רק מגיל 50, מתחת גיל זה יעמדו בעזרת נשים והבחורים ברחבה. מיטת הרבי תהיה בהיכל עד השעה 14.00

14:00

איש החסד הרב חיים יצחק כהן לרונן כץ בקול ברמה. הרבי נפטר בשיא פעילותו להרמת קרן החסידות. רק לפני שבועיים הוא חזר לארץ, הוא נפרד מהמשפחה והחסידים, הייתי אצלו, הוא חייך אלי וראיתי שהוא הולך ודועך. הוא היה מאיר פנים לכל אדם, בכל מקום שהוא היה, הוא היה בשיא כחו, חבל על דאבדין.

13.25

בוקר טוב, לידיעתכם על צפי לפקקים היום בתחומי גבעתיים ובני ברק עם אפשרות להשלכות על רמת גן.

האדמור מסדיגורה בבני ברק נפטר.
הלוויה תתקיים היום בין השעות 14:00-19:00.
לוז ראשוני כרגע-
# 14:00-16:00- תחילת הלוויה בבית כנסת חצר הקודש בגוטמכר 10.
# תחילת מסע הלוויה- גוטמכר- ריינס- שומר- עזרא- עזרא 16.
# בעזרא 16 יהיה קדיש לאחר מכן נסיעה ב20 אוטובוסים לבית עלמין אבני זיכרון בגבעתיים.
# 18:00 צפי הגעה לבית העלמין.
המשטרה נערכת לאירוע, קחו בחשבון חסימות צירים בצירי המסע.
בהמשך תעודכנו על צירים מתוכננים לחסימה מפורטים יותר.

12:20

הערכות משטרת ישראל לקראת הלווית האדמו"ר מסדיגורא

במשטרה מדגישים כי לנוכח התפשטות מגיפת הקורונה, יש לצמצם הגעה – זאת למניעת התקהלות רבת משתתפים , שמהווה סכנה ממשית לבריאות המשתתפים

המשטרה נערכה בכוחות גדולים לקראת מסע הלוויתו של האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל, אשר יחל היום (ג) בשעה 16:00 בהיכל בית המדרש המרכזי בשיכון ה בבני ברק ובסיומו, יסעו המשתתפים לבית העלמין בגבעתיים.

בהיבטי התקנות לשעת חירום:

המשטרה קוראת למשתתפים, להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי וכן להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות לעניין נגיף הקורונה במלואן- עטיית מסכות כל העת, איסור התקהלויות ושמירה על מרחק שני מטרים איש מרעהו.

הסדרי תנועה זמניים:

החל מהשעה 15:00 ועד השעה 18:00, יסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים בעיר בני ברק:

• רחוב ריינס
• רחוב אהרוניביץ בקטע שבין רחוב ריינס לרחוב עזרא
• רחוב עזרא 1-20

בנוסף, החל מהשעה 17:00 יסגר לתנועה בהדרגה רחוב אבני זכרון בגבעתיים בקטע שבין עליית הנוער לבין רחוב רמב"ם.

תושבי המקום יכנסו לרחוב עם הצגת תעודת זהות. הורדה והעלאה של נוסעים תעשה ברחוב עליית הנוער בגבעתיים.

בשל חסימת הרחובות לעיל, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לרחובות החסומים וסביבתם , לעשות שימשו בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים. ניתן להסתייע באפליקציית WAZE וכן במוקד המידע של משטרת ישראל 110.

אנו שבים ומדגישים- בימים אלה- התקהלות רבת משתתפים מהווה סכנה ממשית ומיידית לשלום ובריאות הציבור וקוראים לציבור להקפיד הקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות וכן לצמצם הגעה – למען בריאותכם ובריאות משפחותיכם .
המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת מסע הלויית כבו"ק האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל שנפטר אתמו בבית החולים תל השומר לאחר שהתמוטט בביתו.

12:00
מסע הלווית הרבי מסאדיגורה זצ"ל תצא היום בשעה 4 בצהריים אחה"צ מבית מדרשו בשיכון ה' עקב כך שכמה מבניו יגיעו היום במטוס פרטי מאירופה לאחר ששהו בחתונה אצל דודם משפחת פלדמן בלונדון.

הלווית האדמו"ר תצא מהיכל ביהמ"ד המרכזי בשיכון ה' בבני ברק ותעבור דרך הישיבה ברחוב עזרא לבית החיים בגבעתיים – מפקד תחנת בני ברק סנ"צ יאיר וינצברג וקצין אג"מ דן הנכנס שי תירם סיירו הלילה בשטח עם ראשי החסידות לתיאום הלוויה ואבטחת המשתתפים.

במשטרה נערכים לאבטח את מסע ההלויה, מבינים את הקושי בהגבלת משתתפים ומבקשים להקפיד על מסכות ולהישמע להוראות. המלווים יילכו ברגל משיכון ה' לרח' עזרא 16 ומשם באוטובוסים לבית העלמין בגבעתיים.

על רקע הקורונה, בחסידות סאדיגורה מחדדים את ההוראות לקראת מסע ההלוויה: הכניסה להיכל ביהמ״ד רק מגיל 50, מתחת גיל זה יעמדו בעזרת נשים והבחורים ברחבה. מיטת הרבי תיהיה בהיכל עד השעה 14.00

מקורבו של הרבי מסדיגורה ר׳ אברהם יעקב זילברשלג אמר לקול ברמה: כי הרבי כיהן פאר כאדמו״ר במשך 7 שנים, אלה היו השנים הטובות בחסידות. זאת פעם ראשונה שהרבי נמצא בארץ בחודש אב, וכששמענו שהוא מתעקש לשוב ארצה ליבנו החסיר פעימה. כנראה שניבא את המצב ורצה להסתלק בארץ הקודש.

גם הנגיד הרב יצחק שפירא ב'קול חי'- ספד לאדמו"ר מסדיגורא זצ"ל: "הלך מאיתנו איש צדיק במיטב שנותיו, באמצע פעילותו העניפה להנהיג את החסידות על יסודות איתנים של אהבת תורה שהפיח בחסידים".

ח"כ גדעון סער שהשתתף הרבה במעמדי החסידות ספד: האדמו'ר מסדיגורה היה מאיר פנים לכל אדם ונשא על דגלו את הערבות ההדדית והעזרה לזולת. היה מתלמידיו של אהרן ״אוהב את הבריות ומקרבן לתורה״. הוא יחסר בארץ ובתפוצות.

בתוך כך אדמורי"ם רבים עומדים לעזוב את וילות הנופש כדי להשתתף בהלויה. כ"ק האדמו"ר מגור השוהה בימים אלו למנוחה בבית חלקיה עתיד לעזוב הצהריים את המקום, קודם חזרתו לירושלים הוא צפוי להגיע לבני ברק ולהשתתף במסע.

‏בעקבות האבל על הרבי מסאדיגורה זצ"ל בישיבות באיאן דוחים את פתיחת הזמן. בהוראת האדמו"ר מבאיאן נדחתה 'פתיחת הזמן' של רשת הישיבות הגדולות רוז'ין באיאן שהייתה אמורה להתקיים היום בצהריים במתכונת קפסולות. בחורי הישיבה וכלל חסידי באיאן בראשות הרבי ישתתפו במסע ההלוויה.

מרן האדמו"ר מויזניץ השוהה למנוחה בימים אלו בעיר הקודש צפת יגיע משם ללויה. האדמו"ר מבאיאן השוהה למנוחה בימים אלו בבית מאיר הגיע משם ללויה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *