"מסתובבים פה אנשים שחשודים ששפכו דמים גם אם קוראים להם רבנים"

"אני אומר את זה בכאב לב: לדעתי, הם יותר גרועים ממכחישי השואה, הרי מכחישי השואה מכחישים את ההיסטוריה – ופה הם מכחישים את ההווה", יהודה משי זהב עולה למתקפה

אמו של יהודה משי זהב נפטרה מקורונה, יומיים לאחר ששמעה על פטירת בנה – ויו"ר זק"א משי זהב החליט לצאת במתקפה על ההפקרות בקהילות המזלזלים. "ליקוי מאורות כללי", הוא אומר בכאב, "מסתובבים פה אנשים שחשודים ששפכו דמים, גם אם קוראים להם 'רבנים'. במודעות האבל הרבות בשכונות החרדיות, הייתי כותב 'ה' ייקום דמם'"

יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א, איבד בתוך חודש את אחיו ואת אמו. "זה ליקוי מאורות של המנהיגים שלנו", הוא זועק, בריאיון לאולפן ynet. "אני אומר את זה בכאב לב: לדעתי, הם יותר גרועים ממכחישי השואה, הרי מכחישי השואה מכחישים את ההיסטוריה – ופה הם מכחישים את ההווה… רק לראות את המשפחות של אותם חולים שיושבים בפרוזדור – כמה כאב, כמה זעקות, כמה דמעות. השבוע הייתי בבית החולים ונגמר להם הטישיו. פשוט נגמר להם. הבאתי להם טישיו".

"מה קרה למנהיגים האלה?" ממשיך משי זהב. "איך הם יכולים להגיד, 'ידינו לא שפכו את הדם הזה?' הרי מסתובבים פה אנשים שחשודים ששפכו דמים, גם אם קוראים להם 'רבנים'. אין בית שאין בו מת, אין בניין, אין שכונה. אתה מסתובב בשכונות החרדיות ורואה לוחות מודעות, והן מתחלפות כמו בסרט נע. כל כמה שעות מתאפס הלוח עם שמות חדשים של נפטרים.

"44 אנשים נפטרו ביממה האחרונה, 44 משפחות שעולמן חרב עליהן, 44 משפחות ששום דבר כבר לא יחזור להיות אותו דבר – ואנחנו מזלזלים. הם לא רואים? כל אחד הוא ממש פצצה מתקתקת. במודעות האבל, במקום לכתוב 'זכרונם לברכה', הייתי כותב 'ה' ייקום דמם'… רק לשמוע את הזעקות במחלקות הקורונה – מים, שירותים, אחות. זה קורע את הלב. אין מי שיגש אליהם, ואני יושב בקומה החמישית, ורואה כיצד אמבולנס אחר אמבולנס מוציאים נפטר ועוד נפטר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *