מפלס הפסימיות: מדד אמון הצרכנים ירד במאי לאחר שעלה מעט באפריל

במאי האחרון נרשמה ירידה במספר הפרטים שמתכוונים לבצע רכישות "גדולות" בשנה הקרובה. אחד מכל ארבע באוכלוסייה היהודית, מוטרד מהמצב הכלכלי העתידי

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מדד אמון הצרכנים ירד בחודש האחרון (מאי) ל־27%-, לאחר שבאפריל עלה למינוס 20%.

עוד עולה מהנתונים כי בשניים מתוך ארבעת המאזנים שמרכיבים את המדד חל שינוי: המאזן שמתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה ירד ל־24%- לאחר שעלה באפריל האחרון ל־14%-

המאזן שמתייחס לכוונות של פרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה, ירד ל־31%- לאחר שעלה באפריל ל־20%-

בקרב המועסקים ירד ערך המדד ל־26%-; בקרב האוכלוסייה היהודית ערך המדד ירד ל־24%-; בקרב בעלי תעודה אקדמית ירד ערך המדד ירד ל־26%-; במאי האחרון ירד מדד אמון הצרכנים היחסי ל־44 נקודות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *