מפעים ופלאי: זה מה שאמר מרן הגר"ג יממה לאחר גזירת המעונות

אתמול, כאמור, פורסם כי גזירת ליברמן תידחה בשנה שלימה, נזכרים בהיכלי הישיבות והכוללים בדבריו של ראש הישיבה, שציין ש"כל אחד יתחזק לפי כוחו, וגם אנשים עובדים יתחזקו בלימוד כפי מה שהם".

בעולם הישיבות מספרים בהתפעלות כי מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין אמר יממה לאחר החלטתו של ליברמן בנושא המעונות, כי "אם יתחזקו בעסק התורה – הגזירה לא תצלח".

כבר לפני מספר חודשים, כאשר שר האוצר הצליח להעביר בממשלה את החוק, לפיו לומדי תורה לא יזכו בסבסוד המדינה. יממה לאחר מכן אמר ראש הישיבה בשיעור שמסר בהיכל ישיבת פוניבז' כי "אם היינו מחוזקים מספיק בלימוד התורה וקיום המצוות לא היו נגזרים עלינו הגזירות ועל כן חובה על כולנו להתחזק בלימוד התורה על מנת לבטל את הגזירות וודאי אם נתחזק בזה לא יהיו שום גזירות על הציבור".

באורח פלא, יום לאחר דבריו של ראש הישיבה פורסם כי בג"צ דחה את ביטול הסבסוד, והוא יידחה במספר חודשים. כבר אז ציינו לומדי התורה בהתפעלות כי "גזירתו של הרב אדלשטיין גברה על גזירת ליברמן".

כאמור, פורסם כי גזירת ליברמן תידחה בשנה שלימה, נזכרים בהיכלי הישיבות והכוללים בדבריו של ראש הישיבה, שציין ש"כל אחד יתחזק לפי כוחו, וגם אנשים עובדים יתחזקו בלימוד כפי מה שהם".

אלו דבריו המלאים של הרב אדלשטיין: "לדאבוננו יש אנשי ציבור שיש להם כוונה לגזור גזירות כלכליות על עוסקי התורה. יש כאלה, שלא מבינים, לא מבינים שזכות התורה מגן על כל כלל ישראל, הם לא מבינים את זה, ורוצים לגזור גזירות כלכליות, שלא יוכלו ללמוד, שילכו לעבוד, יש כוונה כזאת.

"אבל הכל בידי שמים. והכל תלוי בזכויות. אם עוסקי התורה יעסקו בתורה כדין כמו הלכות תלמוד תורה, והגית בו יומם ולילה, כל אחד לפי כוחו, כל אחד לפי כוחו, פחות או יותר, וגם מי שעוסק בפרנסה – אבל לעסוק בתורה כמה שהוא יכול, כל אחד לפי האפשרויות שלו, כפי כוחו, לא יותר מכוחו, אין חיוב יותר, יותר מכוחו אסור, רק כפי כוחו, אבל כהלכות תלמוד תורה לעסוק בתורה כפי כוחו, אם היו עוסקים, כלל ישראל, הציבור, אלו שעוסקים בתורה, אם יעסקו בתורה כדין כהלכות תלמוד תורה – לא היה שייך גזירות. כי הבא ליטהר מסייעין אותו, ויש סייעתא דשמיא שאין גזירות, ודאי שלא יהיו גזירות, הבא ליטהר מסייעין אותו.

"לכן אם אנחנו רוצים למנוע את הגזירות על עוסקי התורה, הדבר היחיד, העצה, צריכים את הזכויות שיהיה חיזוק בעסק התורה", סיים ראש הישיבה את דבריו, שהיום, כאמור, התממשו באורח פלאי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *