מפקד פיקוד העורף: "אמליץ לעבות את חלון הפלדה החיצוני בממ״ד"

מפקד פיקוד העורף הודיע לראשי רשויות בעוטף עזה: אמליץ לעבות את חלון הפלדה החיצוני בממ"ד לאור יכולות מתפתחות של ארגוני הטרור ולקחי מבצע "שומר החומות". לפיכך, חלונות הממ"דים בבנייה הפרטית בישובי העוטף יוחלפו לחלונות בעובי 32 מ"מ. יכולות אמצעי הלחימה רלוונטיות רק בטווח הזה.

בהמלצת פיקוד העורף חלונות הממ״דים בבנייה הפרטית, בישובי העוטף בטווח 7-0 ק״מ, יוחלפו לחלונות בעובי 32 מ״מ ע״פ מיפוי חלונות הממ״דים שנמצאים בחזיתות מאוימות. מפקד הפיקוד, אלוף אורי גורדין, נפגש הערב (ג׳) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ושיתף אותם בהמלצה זאת. בעקבות האסון בשדרות בו נהרג ילד בן 6 מפגיעת רסיס שחד לתוך חדר ממ"ד.

ההמלצה מתבססת על ממצאי התחקיר השני שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטראגי בו רסיס שחדר את חלון הממ״ד בשדרות, ממנו נהרג הילד עידו אביגל ז״ל במהלך מבצע ״שומר החומות״ וכן על דו״ח מודיעיני מעודכן שמסתכל קדימה על יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור המתפתחות.

זוהי הפעם הראשונה בה מתקבלת החלטה זו באופן רטרואקטיבי, זאת כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים.

מדברי מפקד פקע״ר: ״אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים. על בסיס תפישה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ״דים״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *