מפתיע? בחודש הקודם נרשמה עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים

כלכלני הבנק טוענים כי פרץ האופטימיות נבע מהתגברות הסיכויים לעסקת חטופים. הסקר, לדבריהם, נערך לפני המתיחות הגדולה מול איראן וחיזבאלל-ה בעקבות החיסולים

מדד אמון הצרכנים, שמפורסם מידי חודש על ידי בנק הפועלים ומכון קאנטר (KANTAR), עלה בחודש יולי האחרון ב־3 נקודות לרמה של 124.2 נקודות. המדד למצב השוטף עלה ב־4 נקודות ומדד הציפיות עלה ב־2.3 נקודות.

בבנק הפועלים ממהרים לשפוך מים קרים על הנתונים ואומרים: "יתכן שהשיפור ביולי הושפע במידה מסוימת מאופטימיות באשר לסיכויים להגיע להסכם להשבת החטופים. הסקר בוצע לפני ההסלמה במצב הביטחוני בצפון והחשש מתגובה של איראן. להערכתנו יהיה קשה לראות עלייה משמעותית באמון הצרכנים כל עוד המלחמה והמתיחות הביטחונית בצפון ומול איראן נמשכות. השיפור ביולי התבטא הן בתפיסת המצב השוטף והן במדד הציפיות. משקי הבית מעריכים שהכנסתם בעוד שישה חודשים תעלה".

עוד מזכירים שם כי האינדיקטורים הכלכליים מצביעים על צמיחה נמוכה ברבעון השני של השנה ועל ירידה במכירות ברשתות השיווק. גם הרכישות בכרטיסי אשראי ירדו מעט ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, ככל הנראה בגלל עלייה במספר הישראלים שיצאו מהארץ לאחר שהטיסות חזרו למסלולן (מאז נעצרו שוב, כידוע).

היצוא התעשייתי ירד בשיעור של כ־3% במונחים דולריים, ויצוא שירותי ההייטק נותר כמעט ללא שינוי באפריל-מאי לעומת הממוצע ברבעון הראשון. כלכלני הפועלים: "המתיחות הביטחונית מלווה ברמה גבוהה של אי-ודאות והיא צפויה להערכתנו להעיב גם על נתוני הרבעון השלישי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *