מפתיע? הרב לאו תומך בדעתו של דרעי

מפתיע? הרב לאו תומך בדעתו של דרעי "כאלה שאינם יהודים שמנסים להיטמע בעם ישראל"

בעקבות השיח אמש שעורר יו"ר שס אריה דרעי נגד יוצאי ברית המועצות, ועניין בדיקות הדי. אנ. אי עליהם דיבר אביגדור ליברמן, החליטו בבתי הדין הרבניים לעשות סדר בעניין.

בעקבות כך החליטו בבתי הדין להוציא הודעה מטעם לשכת נשיא בית הדין הגדול הגר״ד לאו, בהודעה נכתב "עקב פניות רבות בימים האחרונים ובעקבות שיח מפלג שדובר בימים האחרונים בעניין בדיקות DNA לפונים בבירור יהדות, אנו רואים מקום להבהיר את עמדת נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו שהיא עמדת בתי הדין הרבנים".

מטעמו של הרב הראשי כתבו "ראשית יובהר כי לצערנו חוק השבות במתכונתו הנוכחית אינו תואם לגדרי ההלכה באשר מיהו יהודי. אשר על כן ישנם עולים אשר למרות זכאותם לחוק השבות אינם מוגדרים כיהודים על פי ההלכה. אדם הפונה לבירור יהדות מוטלת עליו החובה להוכיח את יהדותו בפני בית הדין – בתי הדין מונחים ופועלים לפעול בכל מקרה ברגישות, לסייע ולהקל בהליך בירור היהדות. במקרים בודדים, קורה לא פעם שיש מי שטוען כי הוא יודע שהוא יהודי אולם אין בידיו את המסמכים המאשרים את דבריו, או לחילופין מוצאים סתירה בין דבריו לבין מה שנתברר לגביו. במקרה שכזה עשוי ביה"ד אך ורק על מנת לסייע בידי המבקש, להציע לו לעבור בדיקת D.N.A שתחזק את טענתו. אולם מעולם לא נכפה על אף אדם לעבור אותה. ויודגש, בדיקת D.N.A אינה משמשת כבירור יהדות על פי ההלכה אלא אך ורק מסיעת בהליך הבירור".

עוד הוסיפו מטעם בתי הדין הרבניים כי "כמו כן, לעתים דן בית הדין דיון בסוגיה של אימוץ ילדים, ובמקרה כזה גם כן עשוי ביה"ד לבקש לערוך בדיקה שעשויה לעזור בהוכחת הורות. וכן במקרים בהם יש חשד למסמכים מזויפים בתי הדין עורכים בדיקות אבהות שהן לגיטימיות – בדיוק כפי כמקובל בבתי משפט לענייני משפחה בארץ ובעולם".

בהודעה קיבל שר הפנים אריה דרעי חיזוק לבריו לאחר שנכתב "לצערנו, נראה שיש כאלה שהם אינם יהודים שמנסים להיטמע בעם ישראל וחוששים מהליך בירור היהדות בבתי הדין ומשתמשים בעניין זה כמאבק נגד ההלכה תוך יצירת פילוג, שנאה והכפשה כלפי שירותי הדת בכלל ומערכת בתי הדין בפרט".

לסיום נכתב כי "נשיא בית הדין והנהלת בתי הדין ימשיכו במאמצים לעזור ולסייע לכל באי בתי הדין בכדי שיקבלו את השירות הטוב ביותר אך תוך שמירה על העקרונות ההלכתיים המנחים בכל עניין וזאת מבלי להיכנס לשיח המפלג הקיים בתקופת הבחירות וניסיונות של מפלגות שונות לפגוע בסמכותם ובתדמיתם של בתי הדין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *