מצב השיער משקף את מה שקורה בתוך הגוף

הדיאטות שאנחנו עושים משפיעים על בריאות השיער שלנו, לכן צריכה מוגברת של פירות וירקות ירוקים תעלה את ריכוז הגלוטטיון בכבד ותשפיע על איכות השיער, מה לצרוך יותר ומי מה להימנע // טיפים לשיער בריא

רובנו חושבים כי מראה  השיער מושפע משמפו, מרכך, ג’ל, מסכות, וכל מה שמניחים עליו.  אך למעשה, השיער מוזן גם מוויטמינים ומרכיבים שמקורם במזון אשר אנו אוכלים תזונה מאוזנת היא המפתח לשיער בריא באמת. מצב השיער ונראותו מושפע ישירות ממה שקורה בתוך הגוף.

לדברי סוזן  בוורמן,  תזונאית הבית של חברת הרבלייף: "המרכיב העיקרי של השיער הוא קרטין, חלבון ממשפחת הפרוטאינים. קרטין מהווה כ-95% מהשיער! לכן, צריכת כמות מספקת של חלבון חשובה כל כך".

לדבריה: "רובנו התנסינו בדיאטה מסוימת ומורידים מספר מזונות מהתפריט היומי – ופתאום שמים לב שאנו מאבדים את השיער שלנו! זה עלול לקרות גם בשל מחסור בחלבונים. בנוסף לחלבון, השיער זקוק גם למגוון מיקרו-אלמנטים נוספים הכוללים ברזל, נחושת, מגנזיום וסלניום; הם מעורבים בייצור הקרטין, לכן חשוב לוודא כי התזונה כוללת גם מרכיבים אלה."

הקפידו – בתפריט היום יומי:  לצרוך עוף, בשר, ביצים, דגים ואגוזים.

ברוקולי – הברוקולי ושאר הירקות ממשפחת המצליבים, כמו הכרובית, הכרוב והנבטים, מעלים את ריכוז הגלוטטיון בכבד – נוגד חמצון רב עוצמה שעוזר בניקוי הרעלים מהגוף ויכולים לתרום לבריאות השיער בשל התכולה הגבוהה יחסית של ברזל בהם. הברזל הוא מינרל חשוב במיוחד לשיער ורמות נמוכות מדיי שלו עלולות לגרום לנשירת שיער, היות וזקיק השיער והשורש זקוקים לאספקת דם עשירה ומזינה. ישנה חשיבות רבה לניקוי הגוף מרעלים משום שדם רווי ברעלים הוא דם סמיך שמתקשה לנוע בקלות. לקרקפת מגיע דם רווי בפסולת שנע בזרימה איטית וחלשה ועל כן השערה אינה מקבלת את חומרי הבניה שחשובים לה לצמיחה ולהתפתחות ומתחילה להיחלש ולבסוף לנשור.

תה ירוק – מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון, המסייעים לגוף לנטרל רעלים בדם. זרימתו של דם שאינו מכיל ריכוז גבוה של רעלים היא תקינה יותר מה שגורם לדם איכותי להגיע לאזור הקרקפת ולהזין את שורשי השיער בחומרים חיוניים. בנוסף, תה ירוק תורם לשמירה על עור בריא ומלא חיים. ניתן לשלב שנים-שלושה ספלי תה ירוק במהלך היום.

קיווי – קיווי הינו פרי המכיל כמות גבוהה של ויטמין C המסייע בייצור קולגן (חלבון המרכיב רקמות שונות בגוף) אשר מחזק את נימי הדם המזינים את השערות. מלבד קיווי, מזונות נוספים העשירים בויטמין C הינם תפוזים, פפאיה, תותים, פלפל אדום ועוד.

גרגירי חומוס – מכילים מרכיבים חיוניים רבים, ביניהם אבץ, שהוא מרכיב חיוני בגוף הדרוש בין היתר לתפקוד תקין של מערכת החיסון ולקידום גדילה והתפתחות של תאים.  אבץ משמש גם כמרכיב חיוני להגנת הקרקפת. באופן טבעי, אנו לא יכולים לאגור אבץ ולכן חשוב לצרוך מזונות.  מקורות נוספים לאבץ מהמזון: עדשים, שעועית, בשר בקר דגנים מלאים ועוד.

גזר – גזר עשיר בבטא קרוטן, חומר אשר הופך לויטמין A והוא המעניק לגזר את צבעו הכתום. ויטמין A דרוש לתפקוד כל תאי הגוף והוא עוזר להגן ולייצר את השמנים אשר תומכים ומזינים את הקרקפת. בטטה, מלון ומשמש משמשים גם הם מקורות טובים לבטא קרוטן במזון. חשוב להדגיש כי צריכת יתר של ויטמין A מעל 10000 עלולה להזיק לבריאות באופן כללי, וכן לגרום לנשירת שיער ויובש בעור.

ממה כדאי להימנע :

תזונה עתירת שומן – תזונה עשירה בשומנים ובנתרן (מלח) מגבירה את רמת הכולסטרול, עשויה לפגוע בתפקוד הכליות, מגבירה את חומציות הדם ואת קצב נשירת השיער.

מזונות עשירים בפחמימות – אורז, פסטה, תפוחי אדמה ודומיהם הם מזונות עשירים בפחמימות, שיכולים לגרום לנשירת שיער. פחמימות הופכות לגלוקוז במהלך תהליך העיכול וזה מעלה את רמת הסוכר בדם. צמצום רמת הסוכר בדם תסייע בהפחתת תופעת הנשירה.

הרבה אלכוהול – משקאות אלכוהוליים המשפיעים על הכבד מורידים את רמת האבץ, ויטמין ,B ויטמין C וחומצה פולית בגוף. ויטמינים אלה חשובים מאוד לבריאות השיער שלנו. בנוסף, אלכוהול מכיל רמה גבוהה של סוכר וקלוריות. 

צריכה רבה של קפאין – גם קפאין מקטין את רמת הויטמין ,B ויטמין ,C אשלגן ואבץ בגוף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *