מקלב לא מתנגד לגיוס גברים: "דרכו של הגבר להילחם ואין דרכה של האישה להילחם"

 ח"כ אורי מקלב התייחס במליאת הכנסת לגיוס בנות ואמר כי "כמה שלא ינסו לטשטש את הזהות, דרכו של הגבר להילחם ואין דרכה של האישה להילחם".

ח"כ אורי מקלב התייחס במליאת הכנסת לגיוס בנות ואמר כי "כמה שלא ינסו לטשטש את הזהות, דרכו של הגבר להילחם ואין דרכה של האישה להילחם".

מקלב הדגיש בדבריו כי הוא מתנגד לגיוס בנות. "בחוק זה ישנו נוהג פסול שפוקד יכול להחליט לעצמו את מידת הדתיות של הבחורה – לתת סמכות לאדם שלא מכיר את אורח החיים הדתי זהו דבר בעייתי מאוד"

מקלב המשיך באותו טון ואמר כי "אתמול היה חוסר בהירות בוועדה המסדרת לגבי ההבנת השקפת עולמנו בין איסור גיוס נשים לצבא וקבלת הפטור שגודלי התורה לאורך כל הדורות נדרשו לזה באופן פרטני לבין חובת לימוד התורה לבנים ודחיית השירות הניתן להם. – עמדתנו היא שאין דרכה של אישה להילחם ודרכו של הגבר להילחם. בטבע היצירה של האדם אין דרכה של אישה להילחם, ואנחנו שנים רבות ממשיכים את הקביעה הזו שדרכו של האיש להילחם, לא יעזרו כמה אתם תנסו לעמוד כנגד הטבעים שלנו דרכה של אישה היא לא להילחם".

מקלב פירט עוד: "בחוק זה ישנו נוהג פסול שפוקד יכול להחליט לעצמו את מידת הדתיות – ולכן לא סתם קבעו שמירת שבת אלא בת שלא נוסעת בשבת. – לתת סמכות לאדם שלא מכיר את אורח החיים זהו דבר בעייתי מאוד. היה מקרה של בחורה מילצרה בשבת קודש והפוקד גייס אותה בגלל חוסר הבנה, מלונות שלמים ובתי הארחה רבים מעסקים מלצריות דתיות מאוד בשבת והם בכשרות מהודרת .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *