מרגוע בבית שמש: הוקם מרכז טיפולי

אתמול (שלישי) חנך מכון "למרחב", מרכז טיפולי רב תחומי חדש בבית שמש, המציע טיפולים בתחום בריאות הנפש לתושבי העיר ללא עלות

אתמול (שלישי) חנך מכון "למרחב", מרכז טיפולי רב תחומי חדש בבית שמש, המציע טיפולים בתחום בריאות הנפש לתושבי העיר ללא עלות. במרכז מוצעים טיפולים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים, טיפול קבוצתי ואישי במגוון תחומים כגון טיפול באמנות, פסיכודרמה, טיפולים פסיכולוגיים דינאמיים ועוד. המרכז הטיפולי 'למרחב' הינו מיסודה של אגודת 'יד אליעזר', ארגון חסד ותיק ונודע. מרכז טיפולי נוסף בשם זה פועל בירושלים.

 

המכון שופץ והורחב באמצעות תרומה של 'קרן דניאלי', ע"ש דניאלי זוננפלד ז״ל, שנהרגה לפני ארבע שנים בתאונת דרכים והיא בת עשרים. דניאלי התנדבה עם ילדים חולי סרטן במחלקה אונקולוגית בבית החולים שניידר ולאחר מותה החליט אביה, מר מוטי זוננפלד, להנציח את מורשת החסד שלה ע"י הקמה ותמיכה בלמעלה מ-100 מפעלי חסד בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה והחברה. המכון ייקרא 'מרחב דניאלי', על שמה. במתחם החדש נבנו שישה חדרי טיפול, ויכולת הקליטה שלו עומדת על למעלה מ-200 טיפולים בשבוע. במכון מועסקים אנשי מקצוע בעלי תעודות פורמליות ורישיונות לעסוק בטיפול, לצד פסיכולוגים, עוס"ים קליניים, פסיכיאטרים ותרפיסטים, המעניקים טיפולים, אבחונים, הדרכות הורים, ימי עיון וכנסים.

 

המכון שם לו למטרה עיקרית להנגיש את כל התחום הטיפול לציבור החרדי, שנמנע לעתים מטיפולים בתחום זה בשל קושי כלכלי ובשל רגישויות חברתיות שונות. לצד זאת, במשך שנים סבל התחום ממחסור באנשי מקצוע מהמגזר, עם זאת, בשל העובדה כי יותר ויותר חרדים רוכשים הכשרה בתחומים טיפוליים, מתאפשרות הזדמנויות לציבור החרדי הזקוק לכך, לקבל את המענה. במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש, למבוטחי קופות החולים כללית ומאוחדת ניתנים הטיפולים חינם וללא השתתפות עצמית.

 

לטקס חנוכת המכון הגיעו הרה״ג דוד כהן שליט״א, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך, נציגי קופות החולים, יו"ר עמותת יד אליעזר, הרב יעקב ויזל ואישים נוספים. בלוך ברכה את מייסדי המכון באומרה, כי "לפתוח מרכז לטיפול נפשי הוא מעשה אמיץ. לרוב קשה לנו להכיר בקושי נפשי, בכאב נפשי. קל יותר לטפל ברגל כואבת מאשר בנפש. זוהי פריצת דרך עבור המגזר החרדי ועבור בית שמש".

 

משפחת זוננפלד נכחה אף היא באירוע. מוטי זוננפלד בירך בשם המשפחה את מנהל המקום מר משה כהן ואת הצוות המקצועי, באומרו "חז"ל קבעו כי בריאות הנפש קודמת לבריאות הגוף, גם בתפילות וגם במצבים אחרים של החיים, כפי שהדברים מובאים בתלמוד ובהלכה. דניאלי ידעה והבינה זאת היטב, לכן היא התאמצה רבות בכדי להעניק מנוחת הנפש לאימהות המטופלות בילדים חולי סרטן, והייתה שולחת אותן לנוח תוך שהיא מבטיחה שהיא תשמור על ילדיהן. לצד זאת, דניאלי אף שמחה כל הזמן את הילדים ביודעה שילד שמח הוא ילד שנאבק טוב יותר במחלה. בכל הפרויקטים שלנו אנחנו משתדלים להנציח את זכרה של דניאלי ולהמשיך את דרכה וכך היא ממשיכה לחיות ולעשות טוב באמצעות מורשת החסד שלה."

צילום סטילס: שלומי כהן

צילום וידאו: ליפא מוזר

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *