מרקים לקשישים: כך פעלה יחידת הגיפים של זקא בשלג

כשקר בחוץ חם בלב – עשרות ערכות מרק חם חולקו לקשישים וגלמודים בירושלים. מתנדבי יחידת הגיפים של זק״א פעלו במהלך הלילה וחילצו עשרות אנשים שנתקעו בדרכים, סיכום מבצע שלג ״סופה אלפיס״ 2022

כשקר בחוץ חם בלב – עשרות ערכות מרק חם חולקו לקשישים וגלמודים בירושלים. מתנדבי יחידת הגיפים של זק״א פעלו במהלך הלילה וחילצו עשרות אנשים שנתקעו בדרכים, סיכום מבצע שלג ״סופה אלפיס״ 2022.

עם קבלת המידע על הגעת הסופה אלפיס לישראל, נערכו בארגון זק"א יחד ולצד יחידות החירום לקראת מכלול תרחישים לסיוע לאזרחים.

מוקד זק"א קיבל וטיפל בעשרות פניות של אזרחים שנזקקו לסיוע מיידי בעקבות השלג הרב שירד והצטבר בהרי המרכז וירושלים ובצפון.

עשרות מתנדבי יחידת הגיפים של זק"א פעלו אמש משעות הצהרים ועד שעות הבוקר בהצלת חיי אדם, העברת יולדות וחולים, וחילוץ עשרות אנשים נשים וטף שנתקעו שעות רבות בירושלים שנסגרה לתנועה ובצירים המובילים לעיר.

כבר עם תחילת הסערה באיזור ירושלים, יצאו מתנדבי זק״א בשיתוף מתנדבי הצלה ללא גבולות לבתיהם של עשרות קשישים הגרים בגפם עם ערכת מרק חם לשמח ולחמם את ליבם ולבדוק את שלומם, תחת הכותרת – קר בחוץ חם בלב.

מי שיזם את הרעיון לחמם את ליבם של הקשישים והגלמודים בקור המקפיא הוא מתנדב זק״א בערלה מסינגר מ״בערל׳ה״ בשכונת גבעת שאול בירושלים שהכין את מרק הבשר העשיר ואף דאג לכל המצרכים מסביב במסירות אדירה.

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדת של זק"א, אמר: ״מנסיון של שנים קודמות אנו מודעים לכך שבזמן מצוקה מתקשרים למוקד החירום של זק"א לבקשות עזרה, לשם כך נערכנו בתגבור מוקד החירום ובהעלאת כוננות של עשרות מתנדבי יחידת הגיפים אשר נתנו מענה לעשרות הקריאות שהגיעו למוקד הכוללות אירועים של משפחות עם נשים וילדים שנקלעו למצבים חסרי אונים שהיו יכולים להתפתח לסכנת נפשות, כמו תמיד הוכיחו מתנדבי זק"א כי ניתן להסתמך עליהם במתן מענה ותגובה מיידית לכל אחד מהאירועים וסיוע לכלל הפניות שהתקבלו במוקד.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *