משחרור רובשקין עד היועץ החרדי: חסדי טראמפ

לא היו שנים טובות לראש הממשלה כ-4 שנים שבהן הנשיא הרפובליקני העריף על ישראל מכל הבא ליד: העברת שגרירות לירושלים, הכרה ברמת הגולן, חתימת הסכמי שלום עם מדינות ערב וביטול הסכם הגרעין עם איראן

בחירות 2016. אמריקה עוצרת את נשימתה. דונלד טראמפ, היכה את כל הסוקרים וטובי המומחים – ואפילו את עצמו – ונכנס לחדר הסגלגל בבית הלבן כנשיא הכי קריפי שיש על כדור הארץ. אם תשקללו את כל "ימי הקמפיין" תגלו כי לא היה טעות שטראמפ לא עשה במהלך הקמפיין המלוכלך בהיסטוריה במהלכו שלפה התקשורת הממוסדת את כל החומרים המזוהמים לעברו של טראמפ וטינפה את הקומיקאי שהגיח משום מקום בשישים קבין של פסולת.

בשלב הזה נראה כי גם האוהדים השרופים של טראמפ איבדו כל תקווה, הסוקרים כמו היום ניבאו מפלה מוחצת לטראמפ, הרפובליקנים הרימו ידיים ותכננו את מסע ההלוויה מרחבת מגדלי טראמפ לעבר חוות קווין מקאליסטר שם החלה את הקריירה ההוליוודית שלו.

אלא שאז, באופן בלתי צפוי התרחשה הפתעת אוקטובר: הגולם קם מקברו והכריז לאומה: "אני כאן להישאר". הרבה לפני הקורונה, הילרי סבלה משיעול כרוני והביכה את עצמה לעיני המצלמות כאשר היא נראת מתעטשת ומשתעלת לא הרף, אך הרגע שבו היא קרסה ארצה לעיני כל המצלמות בעצרת בחירות, הביאו לצלילתה בסקרים שניבאו לה עד אז ניצחון מוחץ בפער אדיר.

כמה ימים לפני הבחירות טראמפ שאב זריקת עידוד עם חשיפת פרשת המיילים על ידי ראש האף בי אי ג'יימס קומי. (במאמר המוסגר, אותו קומי שהביא לטראמפ את הניצחון נאלץ להתפטר אחרי הבחירות בקול רעש גדול.).

טראמפ הבטיח ל'החזיר את אמריקה לגדלותה', ועשה את זה כמו גדול עם ניצחון סנסציוני במספר מדינות כחולות שהפכו בן לילה לאדומות.

חודשים לפני פרוץ מגיפת הקורונה, מצבו של טראמפ היה מעודד. הכלכלה האמריקנית פרחה, מדדי דאו גונס זינקו, וזאת למרות פתיחה צולעת הכוללת פיטורים שורה של יועצים אשר טינפו על הנשיא המצייץ. "זעם בבית הלבן" זהו שם הספר שחשף את הנעשה במסדרונות הבית הלבן (צרחות, צעקות ב-2 בלילה, ותגרות מילוליות עם מלניה), אך גם את המהלומה הזאת טראמפ צלח בהצלחה כמו פנתר גדול הוא המשיך לשרוד שורה של מהמורות וחקירות.

טראמפ, כמו טראמפ, נאמן לטראמפיות שבתוכו, הצליח לקבע את מעמדו כמנהיג שמסוגל לשנע את הכלכלה האמריקנית לטובת אילי ההון שדגלו בכלכלת שוק חופשי ובכך הניע ברוב תושיתו את גלגלי המרכבה האמריקנית.

הקורונה שהסבה נזק לעולם כולו פגעה קשות בתדמית הקלילה של טראמפ שלא ייחס חשיבות לקוביד ולא מיהר לסגור את אמריקה כפי שעשו מנהיגים רבים בעולם. מאות אלפי אמריקנים שילמו בחייהם בהם מאות יהודים חרדים שהגיעו לבתי החולים שקרסו תחת העומס. אם לא די בכך השחורים הבעירו את הרחובות במחאה על רצח פלויד, נער שחור שנחנק באכזריות לעיני המצלמות על ידי שוטר לבן ובכך הוציאו לרחובות מאות אלפי שחורים שהתפרעו ובזזו מכל הבא ליד.

האנרכייה ברחובות והתחושה שאין מנהיג לבירה דרדרו את מעמדו של טראמפ, והחזירו את הצבע ללחיים של ג'ו ביידן, שהיה שקוע בשנת קיץ עמוקה. בעימות הראשון טראמפ הלם בביידן וכמעט הפיל אותו אל הקרשים. ביידן לא יצא משיווי משקלו והגיב באופן ממלכתי.

טראמפ ביידן – העימות

לעימות השלישי הגיע טראמפ מוכן ומזומן; כשהוא נשיאותי יותר ורך יותר, הצליף טראמפ בביידן את משפט המחץ הבא: "לא כולם יכולים לנעול את עצמם במרתף כמוך" , טראמפ אמר דברי טעם וביידן הציץ מידי פעם בשעונו כדי לראות שהסיוט הזה מאחוריו.

כמו פרשת המיילים גם עתה צצה פרשת האנטר ביידן שחורכת את הרשת החברתית, על מעשיו המפוקפקים של בנו של ג'ו ביידן. ביידן לא השתעל ולא קרס כמו הילרי ב2016, אך הוא נראה חיוור ויבשושי מול הכריזמה הנשפכת ממועמד הרפובליקיניים ואף מרבה לפלוט "אמירות לא ברורות" (בוש במקום טראמפ, מינסוטה במקום פלורידה)המעידות כי המועמד הישיש ראוי לעבור לבית אבות לגיל הזהב, מאשר לחדר הסגלגל.

הסקרים האחרונים שמתפרסמים ברוב כל התקשורת באמריקה אינם מיטיבים עם טראמפ שהקורונה חיסלה את סיכויו לנצח, אך חשוב לזכור כי הים אותו ים והסוקרים אותם סוקרים, שלא דגמו באופן מחושב את הנסקרים הרפובליקנים, וצמצום הפער בפוטו פיניש יכול להביא לדז'ה–וו.

יהיה ראוי לפזר מחמאות ולהפריח בלונים ססגוניים לעברו של הנשיא טראמפ שאותו מגדירים החרדים בתפוח הגדול כ'מלכות של חסד'. לא היו שנים טובות לראש הממשלה כ-4 שנים שבהן הנשיא הרפובליקני העריף על ישראל מכל הבא ליד: העברת שגרירות לירושלים, הכרה ברמת הגולן, חתימת הסכמי שלום עם מדינות ערב וביטול הסכם הגרעין עם איראן. לא נותר אלא לייחל לבניית בית המקדש השלישי והפגזת מסגדי אל אקצה.

גם בקהילות החרדיות בבורו פארק וברוקלין שבעי רצון מטראמפ, כיום הם גומלים לו טובה על החסדים הרבים אשר עשה עם הקהילות החרדיות. אדמו"רים חסידיים וראשי ישיבות ליטאים, ורבני מחב"ד חתמו בשבוע האחרון על מכתב בו הם מודים ומשבחים את הנשיא טראמפ שעשה רבות למען היהודים בארה"ב.

לצורך כך, נזכרנו ברגעים הגדולים של טראמפ והחרדים:

שחרור רובשקין

בריכוזי חב"ד בארה"ב ובכל העולם, החלו ריקודים לרקע שירת 'דידן נצח' עם שחרורו של העציר שלום מרדכי הלוי רובשקין חסיד חב"ד, שניהל מפעל לייצור בשר כשר בארצות הברית שהיה הגדול מסוגו בעולם, והורשע ב-2009 בהונאת בנק ונשפט ל-27 שנות מאסר.

רובשקין – צילום שימי קוטנר, COL חב״ד און ליין

רובשקין שוחרר מהכלא בדצמבר 2017, לאחר שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, המתיק את עונשו. שחרור רובשקין ייזכר בדברי הימים של יהדות ארצות הברית.

שחרור פולארד מהכלא האמריקני.

אחרי 10,956 ימים בכלא האמריקני, יצא המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד לחופשי. נשיא המדינה בירך מתיר אסורים, נתניהו הזיל דמעה. ופולארד עזב את מתקן הכליאה הפדרלי באטנר שבצפון קרוליינה, ובכך חתם את הפרשה שהעיבה בשלושת העשורים האחרונים על יחסי בין ישראל לארה"ב ובין ארגוני הביון.

אלי ישי,יונתן פולארד. באדיבות המצלם

רבות ונצורות נכתב על הרגע ההיסטורי, שהיה יכול להימנע לולא טראמפ ישב בבית הלבן.

טראמפ והקורונה החרדית

הקורונה והחרדים לא הולכים ביחד אבל מפגינים ביחד. מאות חרדים יצאו להפגין נגד החלטת מושל העיר אנדרו קומו וראש העיר, ביל דה-בלז'יו להטיל מגבלות על השכונות החרדיות. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ תמונה של אחת ההפגנות האלימות נגד החרדים וכתב כי "התמונה העגומה מזכירה משהו מההיסטוריה."

 

לאחר שהקהילה החרדית בברוקלין גבתה מחיר של קורבנות, החרדים חשו לאחר כמה חודשי מחנק כי הגיעו לחסינות עדר וביקשו לפתוח את בתי הכנסת. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפציר במושלי המדינות לפתוח את בתי הכנסת לקראת חג השבועות.בחסידות סטאמר סיפרו כי הצהרת נשיא ארה"ב נעשתה לבקשת האדמו"ר באמצעות יועץ הנשיא. האדמו"ר, רבי אהרן טייטלבוים, שוחח עם יועץ הנשיא אבי ברקוביץ וטען בפניו כי בתי הכנסת עדיין אינם נפתחים בשל מאבקים פוליטיים בין מושל ניו יורק אנדרו קומאו לקהילה החרדית בברוקלין וביקש את התערבות הנשיא.

איונקה חוגגת – מתוך טוויטר

מסקר שנערך על ידי מגזין "עמי" יהודי-חרדי-אמריקני, חושף כי 83 אחוז מהמשיבים – יהודים אורתודוקסיים מכל הגוונים, אמרו שיצביעו בבחירות הקרובות לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורק 13 אחוז למועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן. 76 אחוז מהם חושבים שהתקשורת הכללית בארה"ב לא מסקרת את הנשיא בצורה הוגנת. בקרב החרדים, 95 אחוז צפויים להצביע לנשיא טראמפ.

העיתונאים החרדים זכו לעדנה בבית הלבן בימי טראמפ. אלא שבשלב מסויים הם הרגישו יותר מידי בבית. העיתונאי החרדי ג'ייק טורקס מ"אמי מגזין" ניסה במהלך מיבת עיתונאים לשאול את טראמפ על ריבוי המקרים האנטישמיים במדינה, הפסיק הנשיא את דבריו בזעם ואמר: "שאלתך לא הוגנת, אני האדם הכי פחות אנטישמי שראיתם בעולם. אני שונא את ההאשמות האלה כלפיי".

 

על הקשר של טראמפ עם היהודים אין צורך להרחיב. בתו איוונקה התגיירה לפני מספר שנים בבית דין אורתודכסי והשניים מתפללים בבית הכנסת המקומי במנהטן. טראמפ מינה על הדרך את בוגר ישיבת קול תורה אבי ברקוביץ כשליח המיוחד למזרח התיכון שסלל יחד עם חתנו קושנר את הדרך להסכמי השלום עם מדינות ערב , רק צריך עוד קדנציה כשרוב היועצים בחדר הסגלגל יהיו בוגרי ישיבות חברון ועטרת.

נתניהו וטראמפ צילום: לע"מ

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טעות בכתבה

    אדון קולודצקי לתשומת ליבך פולארד השתחרר עוד לפני תחילת הבחירות בארה"ב. פולארד השתחרר ב20 בנובמבר 2015 ( משמע עוד בכהונת אובמה)
    בבקשה לתקן את הטעות.

    טל |
    הגב