משרד העבודה והרווחה :ירושלים היא השיאנית בהפרות בטיחות

ירושלים היא השיאנית בהפרות בטיחות– מפקחי הבטיחות הוציאו 65 צווי סגירות אתרי בנייה בעיר ונהרגו בשטחה 3 פועלי בניין בתקופה זו
בשטחן של הערים פתח תקווה ויבנה, נהרגו 5 פועלי בניין ונותני שירות באתר בנייה בשנה החולפת בכל אחת מהן

  לאור ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה, והידוק הפיקוח והאכיפה, משרד העבודה והרווחה ביוזמת השר חיים כץ, פנה ל- 37 רשויות מקומיות, ביניהן ירושלים, יבנה, חריש, באר שבע, קרית גת, בני ברק, תל אביב ועוד על מנת
להפעיל אחריותן המרכזית בהקשר של בטיחות בעת הקמת מבנים, שנוגעת בממשקים הנוגעים לבטיחות הציבור הסובב את האתרים. בטיחות זו עלולה להיות מושפעת מהפעלה לא אחראית של עגורני צריח, ביצוע עבודות בנייה ללא מנהל עבודה, פיגומים הנבנים בסמיכות לקווי מתח ועוד.
באפשרות מהנדסי הערים להטמיע תנאים בהיתרי הבנייה וצווי התחלת העבודות הניתנים לקבלנים ולעשות שימוש ביחידות האכיפה על הבנייה בעיר, אשר מפקחות על הנעשה באתרי הבנייה בעיר, בכדי לאכוף את התנאים הללו.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "איחוד הכוחות בין מינהל הבטיחות לבין הרשויות המקומיות הוא הכרחי למאבק בהפקרות באתרי הבנייה. אני קורא לראשי הערים להצטרף למאמצינו לבלימת הקטל באתרים, ולהשתמש בסמכויות שיש בידם כדי להפעיל לחץ נוסף על קבלנים שמתרשלים בשמירה על חיי אדם."
 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *