מתכוננים לגל שני: "אם יהיו 100 חולים ליום נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות"

"על משרד הבריאות להיערך כבר עכשיו עם תכניות סדורות וברורות"

הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, פתחה היום את דיוניה בסקירת דו"ח תמונת מצב עדכנית על הקורונה בהשתתפות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו ונציגים נוספים ממשרדי הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון פירטה את המשימות העומדות אל מול האתגרים במאבק בקורונה: "המטרה היא לאסוף את כל הנתונים והידע להיערכות לקראת הגל השני ולהתמודדות עם ההתפרצויות הנוכחיות.

משימה חשובה היא קטיעת שרשרת ההדבקה כשברור לנו שככל שנטפל מהר יותר נשיג תוצאות טובות יותר! על משרד הבריאות להיערך כבר עכשיו עם תכניות סדורות וברורות, להרחבת בדיקות סביב מוקדי התפרצויות, לטיפול אינטנסיבי וממוקד בחסרי המעמד והרחבת כוח האדם כדי שיהיה אפשר לטפל בזה בצורה מיטבית. מדובר במוקד התפרצות משמעותי שצריך לשים עליו דגש.

היו"ר הדגישה כי יש לקדם את תכנית האכיפה של התו הסגול באופן ייחודי לכל תחום עסקי, כולל הקמת המנהלת החדשה לפיקוח בשיתוף השלטון המקומי וכן, לקדם תכנית הסברה תוך הפקת לקחים – היום חשיבות ההסברה הרבה יותר דרמטית, משום שכבר אין את הבהלה הראשונית של הציבור ואנחנו צריכים לגייס אותו כדי שיהיה קשוב להנחיות.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אם יהיו 100 חולים ליום שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, אז נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות. כרגע כשזה במוקד התפרצות אחד יש לנו תכנית למניעה שאינה כוללת את כל האזרחים. אנחנו בעלייה של בדיקות: רק אתמול בוצעו 7837 בדיקות קורונה. אנחנו במצב של יכולת ל 14000 בדיקות ביום. ומעכשיו יש עוד 2 מעבדות שהגענו איתם להסכם ויחד איתם נוכל להגיע לעד 40000 בדיקות ביום. האמירה שגורסת ללכת ולבדוק כל אחד היא אמירה לא מקצועית".

בנושא האכיפה, הדגיש גרוטו, "מבחינה חוקית מי שמפר בידוד בית זה עבירה פלילית שיש קנס בצדה. בתחילת האירוע המשטרה עשתה עבודה מצוינת בעניין הזה ורדפה אחרי אנשים שהיו בחו"ל. בזמן האחרון יש אולי התרופפות אבל יש קשר עם המשטרה כדי שהם יחזרו". לעניין אמיתות הבדיקות, אמר: "כיום כבר הכל הרבה יותר מסודר ומדויק. אנחנו עומדים לקראת העברה של כל משל"ט הבדיקות מהצבא לניהול אזרחי של משרד הבריאות".

עוד ציין גרוטו כי "נכון לעכשיו ואם לא יחולו שינויים גדולים בקצב ההדבקה, מתווה פתיחת האולמות וגני האירועים יישאר על כנו מה14 לחודש: מקומות ברישיון עד 200 איש יוכלו לפתוח במספר זה, רישיונות במספר גבוה יותר של אנשים, יוכלו לפתוח עד 85% בגודל התפוסה. האצטדיונים זה כבר סיפור אחר ולכן בגלל ההתעוררות החדשה, טרם גיבשנו לגבי זה מתווה פתיחה קרוב".

לסיכום, הודיעה יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון, "בשבועות הקרובים הוועדה תעסוק בהרחבה בהכנת תרחיש הייחוס לקראת הגל השני ובהיערכות של כל הגופים והמערכות לכך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *