"נדהמנו": גזר הדין החמור של נעמה יששכר

‏ביהמ"ש במוסקווה גזר 7 וחצי שנות מאסר על נעמה יששכר, הישראלית החשודה בהברחת סמים. בני משפחתה לוחצים על נתניהו שיפעל לשחרורה

‏ביהמ"ש במוסקווה גזר 7 וחצי שנות מאסר על נעמה יששכר, הישראלית החשודה בהברחת סמים. ‏בישראל מכנים את מעצרה של נעמה יששכר "בת ערובה בידי הרוסים". ומדגישים כי גם התנאים שבה היא מוחזקת חריגים יחסית לאזרח זר שמוחזק ברוסיה: מוחזקת מחוץ למוסקבה, רבני הקהילה היהודית לא פגשו בה – דבר מקובל – ואף לא הצליחו להעביר לה סידור, ופגשה מעט מאוד בני משפחה ואיש מצוות הדיפלומטים. בישראל בטוחים כי פוטין החליט לנקום בנתניהו שלא לשחרר את המרגל הרוסי והסגיר אותו לארה"ב.
משפחת יששכר החלה לנסח היום מכתב שתשגר לראש הממשלה נתניהו בדרישה לעכב את הסגרתו לארה"ב של איש המחשבים אלכסיי בורקוב מסנט פטרסבורג העצור מאז 2015 בישראל.

‏משרד החוץ מסר בתגובה: ישראל רואה בחומרה את פסק הדין שניתן היום ברוסיה לנעמה יששכר. מדובר בענישה כבדה חסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי, אשר הייתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, בדרכה לישראל. לצערנו, השלטונות הרוסיים לא נענו עד כה להפצרותנו לטפל במקרה בהלימה לנסיבות מעצרה

‏משפחתה של נעמה יששכר בתגובה לגזר הדין: רוסיה החליטה לחטוף את נעמה ולהחזיק אותה כבת ערובה. היא לא פושעת. מקומה אינו בכלא הרוסי. ראש ממשלת ישראל – נעמה לא תחזיק מעמד בכלא הרוסי אנא הוצא אותה משם. אנא התפללו לשחרורה המהיר של נעמה

‏נתניהו שוחח עם אמה של נעמה יששכר, שנדונה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה, אחרי שהורשעה בהברחת סמים למדינה. רה"מ ביקש לחזק אותה נוכח גזר הדין וביקש שתמסור את תמיכתו לנעמה

‏כלי תקשורת ברוסיה פרסם דברים שאמרה נעמה יששכר בבכי לשופט, טרם מתן גזר הדין: "מבינה שאלו דברים משמעותיים בפדרציה הרוסית. אני מבקשת שתיקח בחשבון שהם נעשו על ידי אדם שלא רצה לחדור לפדרציה. אני מקווה שחצי השנה שהייתי בכלא מספיקה כדי לסגור את העניין"

אלכסנדר טייטס, עורך דינה של נעמה יששכר, שוחח היום עם חדשות 12 ומתח ביקורת משפטית קשה על התיק. "מעולם לפני לא היה תיק הברחת סמים לרוסיה בו האדם או הסחורה אפילו לא עברו את הגבול", אמר. "נעמה לא עברה את ביקורת הגבולות, והמטען שלה היה ברשות חברת התעופה והייתה מקבלת אותו רק בנחיתה בתל אביב".

הפרקליט הוסיף: "התובע טוען כי היא הבריחה בכך שנכנסה לשטח האווירי של רוסיה בגובה אלפי קילומטרים, לא היה תיק כזה לפני כן. משפטית היא לא ביצעה שום עבירה ברוסיה, יכול להיות שההחלטה נובעת רק כי היא ישראלית ומשיקולים פוליטיים ולא משפטיים".

על המשך המאבק נגד העונש אמר: "כרגע משפטית יש רק אפשרות אחת וזה לערער על ההחלטה תוך עשרה ימים – בים שני איפגש עם השופט לקחת את המסמכים. אחר כך איפגש עם נעמה להסביר לה את המשמעויות ולהחליט ביחד על הצעדים הבאים. משפטית יש סיכוי טוב לערעור, אבל הסיפור פה לא רק משפטי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *