נדחף אל ביתו: לפיד מתחנן לממשלת אחדות

"אם הליכוד כל כך מודאג מממשלה צרה, אז קדימה כבר, בואו לאחדות." קורא לפיד בדף הטוויטר שלו בעקבות הפרסומים על כך שמספר חברי כנסת בכחול לבן מתנגדים לשבת עם המשותפת

"אם הליכוד כל כך מודאג מממשלה צרה, אז קדימה כבר, בואו לאחדות." קורא לפיד בדף הטוויטר שלו בעקבות הפרסומים על כך שמספר חברי כנסת בכחול לבן מתנגדים לשבת עם המשותפת. כעת לא ברור מדוע לפיד פרסם את הפוסט בו קרא להקים ממשלה עם המשותפת מהלך שיביא לפגיעה בו בבחירות רביעיות.

מוקדם יותר פרסם לפיד פוסט בפייסבוק בו הציג את האופציות שנותרו:

שתי אפשרויות קשות, ואחת לא קיימת

האפשרות הכי טובה היא זו שביבי פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומית. זה מה שתמיד רצינו, זה מה שהיינו שמחים לעשות היום. אחדות עם רוטציה. בני גנץ ראשון מפני שביבי בבית המשפט. ממשלה טובה, רחבה, לאומית. הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. ביבי דחה על הסף. הדבר היחיד שמעניין אותו זה שלושת כתבי האישום שלו. הוא לא רוצה ממשלת אחדות, מפני שהוא יודע שלא יוכל להעביר את החוק הצרפתי, לא את חוקי החסינות, לא את החוקים שהורסים את בית המשפט העליון. בגלל זה הוא נצמד לבלוק. בגלל זה הוא דוחף לבחירות רביעיות. כדי לנסות שוב להשיג קואליציה שתציל אותו מהכלא.

אז אם אין עם מי להקים ממשלת אחדות, מה נשאר? רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השניה אסון. הנה שתיהן:

1. להקים ממשלת צרה עם ישראל ביתנו והעבודה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם. אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק.

– או ש:

2. נלך לבחירות רביעיות כמו שביבי רוצה. כן, זה נורא כמו שזה נשמע. עוד בחירות, עוד שנאת אחים, עוד הסתה, עוד אלימות, עוד מיליארדי שקלים מבוזבזים. מדינה שלמה מורידה את עצמה לתהום בגלל בנאדם אחד.

זו הברירה העומדת בפנינו. הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *